وزیر رفاه در ارتباط با کوتاهی دستگاه‌ها در قبال معلولان هشدار داد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و سازمان ها در حوزه‌های مختلف و زیرمجموعه وزارت رفاه موظف به اجرای وظایف خود در قبال معلولان خواهند بود گفت: در صورت اهمال در انجام وظایف خود این دستگاه‌ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
تصویر وزیر رفاه در ارتباط با کوتاهی دستگاه‌ها در قبال معلولان هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت عبدالملکی در دیدار با جامعه نابینایان و انجمن‌های فعال در زمینه نابینایان که به مناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهار کرد: ما ابتدای فعالیت‌مان قرار داریم و ان شاءالله با کمک مسئولان سازمان بهزیستی تلاش خواهیم کرد به وظایف خود در قبال جامعه معلولان بالاخص نابینایان و کم بینایان عمل کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا ما به دنبال احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال، مناسب‌سازی، آموزش و ... خواهیم بود و ان‌شاءالله در این ارتباط گزارش‌های مربوطه آماده و اعلام خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه نخستین گزارش در ارتباط با وظایف و عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها تا آذرماه تهیه خواهد شد گفت: مسئولان بهزیستی موظف هستند این گزارش را تا آذرماه تهیه کنند تا بدانیم چه دستگاه‌هایی نسبت به وظایف خود در قبال جامعه معلولان به خصوص نابینایان و کم‌بینایان عمل نکرده‌اند.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در این گزارش باید به عملکرد زیرمجموعه‌های وزارت رفاه توجه شود و در این زمینه گزارش لازم تهیه شود.

وی افزود: در فروردین سال آینده گزارشی در خصوص این مسئله تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد و چنانچه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در قبال وظایف خود برای افراد دارای معلولیت عمل نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

عبدالملکی ادامه داد: در ماده 15 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اعلام شده است که باید 3 درصد از استخدام‌ها به این افراد اختصاص پیدا کند و به همین منظور در صورتی که این اتفاق انجام نشود اسامی این دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعلام و پیگیری قضایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار خواهد داشت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردم خواهد بود که آنها نیز باید به وظایف خود در قبال افراد دارای معلولیت آگاه باشند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستور رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور تاکید داشته که در ارتباط با مسائل و موضوعات ابتدا آن را عملیاتی سپس آن را اعلام کنید و این فرایند در وزارت رفاه طی خواهد شد.

وی با اشاره به مرحله بعدی فعالیت‌ها در سازمان بهزیستی گفت: موضوع بعدی که در این سازمان به صورت جد پیگیری خواهد شد اصلاح قوانین و تدوین مقررات جدید در راستای خدمت‌ر‌سانی به افراد دارای معلولیت خواهد بود.

مبع: تسنیم

365842

مطالب مرتبط