وزیر نیرو وارد شهرستان کازرون شد

محرابیان در سفر به استان فارس همچنین در شهرستان نوبنیاد کوهچنار با مردم این شهرستان دیدار خواهد کرد.
تصویر وزیر نیرو وارد شهرستان کازرون شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محرابیان در سفر به استان فارس همچنین در شهرستان نوبنیاد کوهچنار با مردم این شهرستان دیدار خواهد کرد.

بازدید از پروژه سد نرگسی در شهرستان کازرون ، ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان ، بازدید از تصفیه خاه فاضلاب شهرستان کازرون و بازدید از بیمارستان ۲۷۰ تخت خوابی این شهرستان در برنامه سفر وزیر نیرو گنجانده شده است.

همچنین در ادامه این سفر علی اکبر محرابیان به شهرستان نوبنیاد کوهچنار خواهد رفت و به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام می کند. ملاقات با مردم و بررسی مشکلات شهرستان کوهچنار در نشست با مدیران این شهرستان در شورای اداری کوهچنار از دیگر برنامه های وزیر نیرو است .

عباس صمیمی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان کازرون در حاشیه سفر محرابیان گفت: پیشرفت تصفیه خانه فاضلاب کازرون ۸۵ درصد است و برای پایان یافتن این طرح نیازمند ۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان کازرون اضافه کرد: این تصفیه خانه در گام نخست ۱۷هزار مترمکعب در شبانه روز تصفیه فاضلاب انجام می دهد که درصورت تخصیص اعتبارات جوابگوی ۱۰ سال آینده شهر کازرون است .تاکنون صد درصد شبکه انتقال این طرح انجام شده و آماده بهره برداری است.خط اصلی شبکه شهری این طرح ۵۰ درصد وشبکه فرعی جمع آوری فاضلاب شهری ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سد مخزنی نرگسی نیز در شهرستان کازرون و بر روی شیرین رود از سرشاخه های دالکی در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی کازرون و ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر شیراز واقع شده است که کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارتهای سالیانه در پایین دست ، تامین آب شرب شهرستانهای کازرون فراشبند و بخشی از استان بوشهر ۳۷ میلیون متر مکعب در سال ، تامین حقابه زیست محیطی رودخانه و انتقال آب به دریاچه پریشان و احیای آن به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین در ایران و تامین آب صنعت جنوب استان فارس به میزان ۴۵ میلیون متر مکعب در سال از اهداف اجرای این سد است

تامین حقابه کشاورزی پایین دست و بهبود اراضی کشاورزی به میزان ۷ هزار هکتار و تولید نیروی برق آبی به میزان ۴۸ گیگاوات ساعت در سال از دیگر اهداف این سد در حال ساخت است.

قرارداد اجرای سد نرگسی در سال ۸۹ به مبلغ ۹۹۱ میلیارد ریال شامل سد مخزنی ، بند تنظیمی و ۳ واحد نیروگاه برق آبی به ظرفیت ۲ واحد هر یک ۶.۲۵مگاواتی و یک واحد ۲.۵ مگاواتی از طریق مناقصه به مدت ۶۰ ماه به قرار گاه خاتم الا نبیاء موسسه فجر واگذار شد و هم اکنون با پیشرفت حدود ۵۶ درصد در حال اجرا می باشد.

این سد، در ۴۵ کیلومتری جنوب کازرون واقع شده‌است. سد نرگسی به صورت خاکی با هسته رسی است. ارتفاع تاج این سد در حال ساخت از پی، ۸۰ متر وطول تاج آن ۶۰۰ متر است. حجم مخزن آن ۱۱۳ میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی سالانه آن ۲۲۶ میلیون متر مکعب است.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب و شهرستان کوهچنار در فاصله ۱۴۴ کیلومتری غرب شیراز واقع شده اند.

منبع: ایرنا

365423