توسط سران گروه هفت؛

دستورالعمل‌ ارزهای دیجیتال بانک مرکزی صادر شد

سران گروه هفت در جلسه ای، دستورالعمل‌های ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را صادر کردند.
تصویر دستورالعمل‌ ارزهای دیجیتال بانک مرکزی صادر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، گروه هفت کشور دارای اقتصاد پیشرفته در ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در واشنگتن دیدار و درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بحث کردند. کشورهای این گروه که کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا را شامل می‌شوند، در این جلسه عنوان کردند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نباید به ثبات مالی بانک‌های مرکزی لطمه‌ای وارد کنند. سران گروه هفت همچنین عنوان کردند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مکمل پول نقد هستند و علاوه بر تکیه بر سیستم‌های پرداخت فعلی، می‌توانند به عنوان یک دارایی با نقدینگی بالا و امن عمل کنند.

این مرکز افزود که CBDC نقدی را تکمیل می کند و می تواند مانند دارایی های تسویه حساب نقدینگی و ایمن عمل کند و علاوه بر آن سیستم های پرداخت موجود را مهار کند.

در این بیانیه اضافه شده است که ارزهای دیجیتالی باید از لحاظ انرژی کارآمد بوده و به طور کامل در سطح مرزی همکاری کنند. رهبران کشورهای G7 تأیید کردند که آنها مسئولیت مشترکی برای به حداقل رساندن "سرریزهای مضر به سیستم پولی و مالی بین المللی" دارند.

صدور CBDC باید "بر اساس تعهدات دیرینه عمومی به شفافیت ، حاکمیت قانون و حکمرانی اقتصادی سالم" باشد. یک کشور G7 هنوز CBDC صادر نکرده است ، اما چندین کشور مانند انگلستان به طور فعال در حال تحقیق در مورد فناوری و تأثیرات اقتصادی هستند. مطالب مرتبط: پیش بینی های Cointelegraph برای 5 CBDC اول 2021-2022 آنها با تکرار بیانیه مشابه G20 بزرگتر، تأکید کردند که هیچ پروژه استیبل کوین جهانی نباید تا زمانی که الزامات قانونی، نظارتی و نظارتی را برآورده نکند ، شروع به کار کند.

این اظهارات ممکن است به ارز دیجیتال برنامه ریزی شده فیس بوک مربوط شود که پرچم قرمز برای رهبران مالی و بانکداران مرکزی برافراشته است. ایالات متحده با برنامه های CBDC در حال عقب نشینی است و فدرال رزرو هنوز در مورد دلارهای دیجیتالی تردید دارد. همانطور که در ماه سپتامبر توسط Cointelegraph گزارش شد، آمریکا در صورتی که از لحاظ فنی و مالی عقب نماند، در معرض خطر عقب ماندگی قرار خواهد گرفت.

چین در حال حاضر با یوان دیجیتالی خود بسیار جلوتر است و احتمالاً آخرین سرکوب ارزهای دیجیتال بخشی از برنامه های بزرگ آن برای ترویج و کنترل بیشتر جریانات پولی بانک مرکزی است.

365414