پرسون گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به اظهارات تند نماینده‌های موافق طرح صیانت

اظهارات تند دو نماینده‌ موافق طرح صیانت از فضای مجازی با واکنش‌های متعددی نزد مردم و فعالان سیاسی مواجه شده است.
تصویر واکنش‌ها به اظهارات تند نماینده‌های موافق طرح صیانت

به گزارش سایت خبری پرسون، اظهارنظر تند چند نماینده مجلس سبب شده تا طرح صیانت از فضای مجازی مجدد در صدر خبرها قرار گیرد. ضمن این که این روزها کاهش سرعت اینترنت نیز دغدغه دیگر کاربران است که آنها معتقدند این مسئله اجرای زودهنگام طرح صیانت است.

ابتدا این که مهرداد ویس‌کرمی، دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت از برگزاری جلسات غیرعلنی خبر داده است. این نماینده گفته است که "چون مذاکرات تخصصی کمیسیون ممکن است برای مردم‌ خسته‌کننده باشد، این پیشنهاد مطرح است که مذاکرات ثبت و‌ ضبط شود و پس از حذف موارد زائد در اختیار افکار عمومی قرار گیرد."

اما اولین اظهارنظر تند مربوط به صحبت های رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو جبهه پایداری است. آقاتهرانی گفته است که "در خصوص بحث هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد. در یک روز ۱۲۰ هزار پیج علیه ما راه انداختند، اگر ۱۰۰ میلیارد پیج هم ساخته می شد ما کار خودمان را خواهیم کرد. بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب باید بپذیریم ابزار دیگری به غیر از تجربه و عقل به نام وحی وجود دارد که باید به آن توجه کرد."

بیژن نوباوه عضو دیگر کمیسیون فرهنگی نیز اظهارنظر عجیبی در خصوص مخالفان طرح صیانت داشته است. وی گفته است که "کسانی که نسبت به «طرح حمایت از کاربران فضای مجازی» هجمه‌هایی را وارد می‌کنند به ضرس قاطع یا اصلاً طرح را نخوانده اند و اطلاعی از آن ندارند و یا کسانی هستند که در پازل دشمن بازی می‌کنند و به دنبال این نیستند که قانونی برای اینترنت شکل بگیرد زیرا می‌خواهند ضد قانون عمل کنند."

این صحبت‌های آقاتهرانی و بیژن نوباوه با واکنش‌های تندی نیز میان مردم و فعالان سیاسی مواجه شده است.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به صحبت‌های آقاتهرانی نوشت: "فردی که که این طور عیان، افکار عمومی را به هیچ می‌گیرد و به زعم خود، تره هم برای نظرات عموم جامعه خرد نمی‌کند، چه کارش به حضور در مجلسی که ادعای نمایندگی مردم را دارد؟ چنین آدمی می‌تواند با پشت پا زدن به حکومت و دولت و سیاست و حکمرانی و زمامداری، علایق فردی خود را در گوشه‌ای از جامعه دنبال کند و به ریش افکار عمومی هم بخندد. اما در مقام یک مدعی زمامداری، او به چه حق و بنا به چه برهانی آشکارا نظرات مردمی را که مدعی نمایندگی آنهاست، اینطور با افتخار نادیده می‌گیرد و تلویحاً تهدید به آتش کشیدن قیصریه‌ای برای دستمالی می‌کند؟"

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا نیز خطاب به آقاتهرانی نوشت: "روزی فردی کودکی را در آغوش گرفته بود که بسیار گریه و زاری می کرد. مرد بیچاره هرچه می کوشید طفل را آرام کند موفق نشد. رهگذری گفت مشکل خودت هستی. کودک را از آغوشت دور کن حالش خوب می‌شود. و همین هم شد. شما هم زحمت بکشید و طرح صیانت را رها کنید. همه چیز آرام می شود؛ درک اینکه مشکل خود شما و دوستانتان هستید چندان سخت نیست."

محمد علی ابطحی، فعال سیاسی در واکنش به صحبت‌های آقاتهرانی، توئیتی خطاب به قالیباف، رئیس مجلس منتشر کرد. وی نوشت: "آقای قالیباف شما باز به مردم کار دارید. حرف آقای آقا تهرانی که می گوید صدهزار پیج هم نظر مارا عوض نمی کند. بیشتر پوست خربزه زیر پای شما و مجلس و دولت و همه تان که یک دست شده اید هست. شاید باز هم به مردم کار داشتید."

توئیت روح الله جمعه‌ای، مشاور وزیر سابق کشور نیز قابل توجه است. وی نوشت: "اظهارات دو نماینده همسو در مجلس درباره طرح صیانت تناسبی با مردمسالاری دینی و جمهوریت نظام ندارد. چرا برخی به دنبال حاشیه سازی برای دولت و نظام هستند؟ بازی با اعصاب و زندگی عادی مردم چه سودی دارد؟"

در شرایطی که مهم‌ترین مشکل مردم بحث معیشت است و مجلس یازدهم نیز در ابتدای شروع به کار ادعاهای مختلفی را راجع به رفع این مشکل بیان می‌کرد؛ امروز نمایندگان نه تنها در این جهت حرکت نمی‌کنند که بلکه صحبت‌های نامتعارفی نیز نسبت به مردم که توسط رأی آنها انتخاب شده‌اند، بیان می‌کنند.

365301