ترکیب احتمالی کره جنوبی مقابل ایران

ترکیب احتمالی کره جنوبی برای دیدار با ایران با آرایش 4231 خواهد بود.
تصویر ترکیب احتمالی کره جنوبی مقابل ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، دور چهارم از مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2022 قطر، از امروز آغاز می شود که در یکی از حساس ترین دیدارها، ایران در استادیوم آزادی به مصاف کره جنوبی می رود. شاگردان اسکوچیچ در صورت کسب پیروزی، گام بزرگی را برای صعود به قطر بر خواهند داشت.

به احتمال فراوان کره جنوبی با همان ترکیب دیدار با سوریه به مصاف ایران برود و ممکن است تنها یک تغییر در خط میانی این تیم صورت بگیرد و آن، حضور لی جائه سونگ بازیکن ماینتس آلمان به جای سونگ مین کیو باشد. نکته جالب توجه، خط حمله تمام لژیونر کره ای هاست که 5 هافبک و تک مهاجم این تیم، همگی خارج از کره بازی می کنند.

پائولو بنتو نشان داده است که تیمش را با سیستم 4231 ارنج می کند. کیم سونگ گیو سنگربان کاشیوا ریسول ژاپن انتخاب نخست پائولو بنتو برای حضور در دروازه است. تیم او در جی لیگ وضعیت خوبی ندارد و در رتبه سیزدهم جای گرفته است. او در فصل جاری لیگ ژاپن در 28 دیدار، 38 گل دریافت کرده است.

چهار بازیکن باتجربه نیز در خط دفاعی کره ای ها حضور دارند. کیم یانگ گوون مطرح ترین نام در میان مدافعین کره است. این مدافع باتجربه و 31 ساله، عضو گامبا اوزاکای ژاپن است البته تیم او نیز وضعیت خوبی ندارد و در رتبه 14 جدول جی لیگ است. این مدافع 82 بازی ملی در کارنامه دارد و 4 بار مقابل ایران بازی کرده که حاصل آن 2 تساوی و 2 شکست بوده است.

کیم مین جائه بازیکن فنرباغچه دیگر مدافع مطرح کره ای هاست. این بازیکن 24 ساله تاکنون 33 بار برای کره جنوبی به میدان رفته است. لی یونگ بازیکن 34 ساله چونبوک با 49 بازی ملی به همراه هونگ چول بازیکن 31 ساله اولسان با 35 بازی ملی، مدافعین کره جنوبی خواهند بود.

خط میانی خطرناک تیم بنتو از بازیکنان لژیونر تشکیل شده است. جانگ وو یانگ هافبک 31 ساله السد قطر در دو دیدار برابر ایران روی نیمکت تیمش حضور داشته و امروز برای اولین بار مقابل شاگردان اسکوچیچ به میدان می رود. هوانگ این بیوم دیگر هافبک دفاعی کره ای هاست. او 25 ساله است و در روبین کازان توپ می زند. او در جریان دیدار دوستانه سال 2019 که با تساوی یک – یک به پایان رسید، برابر ایران به میدان رفته است.

هافبک های هجومی کره ای ها، بازیکنان خطرناکی هستند. سون هیونگ مین نیازی به معرفی ندارد. فوق ستاره تاتنهام که تاکنون 6 بار برابر ایران به میدان رفته، 4 بار مغلوب شده و 2 بار نیز به تساوی رسیده است. هوانگ هی چان بازیکن ولورهمپتون در کنار او بازی می کند. این بازیکن 25 ساله دارای 39 بازی ملی است و در 2 دیدار برابر ایران به میدان رفته که هر دو با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. لی جائه سونگ بازیکن ماینتس آخرین هافبک تهاجمی کره است. او 29 سال دارد و 59 بار برای کره در میادین مختلف ظاهر شده و او نیز در جریان دو تساوی اخیر ایران و کره جنوبی، به میدان رفته است.

تک مهاجم تیم بنتو نیز هوانگ یوی جو خواهد بود. ستاره بوردو فرانسه که 29 ساله است و در بازی های اخیر این تیم در لوشامپیونه، 3 گل به ثمر رساند. او در 38 بازی ملی، 14 گل برای کره زده است. هوانگ یوی جو زننده آخرین گل کره جنوبی به ایران در یک بازی دوستانه است که در سال 2019 برگزار شد.

احتمال می رود که پائولو بنتو تیمش را با ترکیبی که در بالا ذکر شد، روانه میدان کند. تنها تغییر احتمالی نیز این است که بنتو ترکیب تیمش در بازی با سوریه را تغییر ندهد و سونگ مین کیو سر جای خود بازی کند و لی جائه سونگ روی نیمکت تیمش بنشیند.

ترکیب احتمالی کره جنوبی برای دیدار با ایران با آرایش 4231:

دروازه بان: کیم سونگ گیو (کاشیوا ریسول)
مدافعین: کیم یانگ گوون (گامبا اوزاکا)، لی یونگ ( چونبوک)، کیم مین جائه (فنرباغچه)، هونگ چول (اولسان)
هافبک ها: جانگ وو یانگ (السد)، هوانگ این بیوم (روبین کازان)، هوانگ هی چان (ولورهمپتون)، سون هیونگ مین (تاتنهام)، لی جائه سونگ (ماینتس)
مهاجم: هوانگ یوی جو (بوردو)

منبع: ورزش سه

365081