ارتباط با نهادها و سازمان‌های اقتصادی شعب بانک توسعه تعاون باید تقویت شود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: مدیران شعب و کارکنان بانک در سطح استان‌ها ارتباطات با نهادها و سازمان‌های اقتصادی را در اولویت قرار دهند. ارتباط با سازمان‌هایی همچون؛ صمت، معاونت اقتصادی استانداری، معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... باید تقویت شود.
تصویر ارتباط با نهادها و سازمان‌های اقتصادی شعب بانک توسعه تعاون باید تقویت شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت اله مهدیان در نشست بررسی عملکرد مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان شمالی افزود: بانک توسعه تعاون علاوه بر خدمات شعبه‌ای و بانکداری؛ وظایف و مأموریت‌هایی فراتر از چارچوب‌های متعارف بانکداری بر عهده دارد که پیشبرد رسالت بانک در ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی از مهم‌ترین راهبردهای بانک توسعه تعاون در استان‌ها است که تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اقتصادی استان در این حوزه بسیار اثربخش است.

وی ادامه داد: نگاه جامع به مسائل بانکداری دلالت بر این دارد که واحدهای بانکی در ارائه انواع تسهیلات خرد و نیز اعطای تسهیلات اشتغال آفرین کلان، کارآیی و سهولت لازم را ایجاد نمایند.

مهدیان گفت: پیشرفت مداوم عملیات بانکداری توسعه‌ای و رشد کمی و کیفی آمارهای عملکردی در همه واحدهای بانکی مستلزم تلاش همه‌جانبه همکاران در تجهیز منابع، اعطای تسهیلات و ارائه خدمات تخصصی است.

مهدیان گفت: اگرچه ابعاد اقتصادی و جغرافیایی استان خراسان شمالی در مقایسه با سایر استان‌ها کوچک‌تر است، بااین‌حال مزیت‌های حضور بانک توسعه تعاون در استان‌های کوچک‌تر ایجاب می‌کند تا با افزایش سهم بانک در میان شبکه بانکی در استان، شرایط برای ارتقای نقش‌آفرینی بانک در عرصه‌های اقتصادی استان فراهم گردد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تأکید کرد: شعب و باجه‌های خراسان شمالی در پایان سال جاری دستیابی به هدف 2500 میلیارد ریال منابع را در صورت‌های مالی مدنظر داشته باشند.

مهدیان با اشاره به مزیت‌های استان در بخش‌های مختلف دستیابی به هدف کمی منابع را دور از دسترس ندانست و گفت: می‌توان با تنوع‌بخشی به مشتریان، رتبه استان را در بین استان‌های کشور ارتقا داد.

تعامل دو جانبه

رئیس هیات مدیره بانک نیز در این نشست گفت: اتخاذ تدابیر و اقدامات برای ارتقای سطح مالی و عملکردی استان خراسان جنوبی بسیار حائز اهمیت است.

سید باقر فتاحی افزود: همکاران شعب مدنظر داشته باشند که ارتباط دوجانبه بین بانک و تسهیلات گیرندگان به‌خوبی حفظ شود. وقتی فردی یا بنگاهی از بانک توسعه تعاون تسهیلات می‌گیرد ارجحیت بر این است که عملیات بانکی شخص حقیقی و حقوقی نیز توسط شعب بانک توسعه تعاون صورت پذیرد.

وی ادامه داد: نسبت بالای مصارف به منابع در استان خراسان شمالی نیاز است به نحو مناسبی به میانگین متعارف شبکه بانکی نزدیک شود و اصلاح این روند نیاز به اقدام جدی دارد.

وی سبد خدمات بانک توسعه تعاون را متنوع اعلام کرد و گفت: انواع تسهیلات بانکی و خدمات همچون صدور ضمانت‌نامه، آل سی ریالی و ... می‌تواند جزو محصولات بانک به مشتری معرفی شود.

سعید معادی، معاون مدیرعامل در امور بازاریابی و استان‌ها نیز گفت: برگزاری نشست بررسی عملکرد استان‌ها برای حذف موانع و مشکلات و ارتقای نقاط قوت است.

وی افزود: بررسی عملکرد شعب خراسان شمالی نشان می‌دهد که عمده تسهیلات در بخش خرد پرداخت‌شده است به همین دلیل برای جذب مشتریان بزرگ نیاز به بازاریابی داریم.

حسن شریفی، معاون عملیات بانکی نیز گفت: استان خراسان شمالی در مقطع کنونی به‌عنوان واحد مصرف‌گرا شناخته می‌شود و برای اینکه در منابع و مصارف بانک تعادل ایجاد شود پرداخت تسهیلات به بخش خدمات باید در اولویت قرار گیرد.

رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی بانک نیز گفت: سهم استان خراسان شمالی از شعب بانک در سطح کشور 2/1 درصد، سهم نیروی انسانی از کل 2/1 درصد، سهم از کل مصارف بانک 1/1 درصد و سهم منابع از سهم کل نیم درصد است.

364952