فعلا این ۵ ارز دیجیتال را دنبال کنید

معاملات بیت کوین همچنان در منطقه ۵۵۰۰۰ دلاری ادامه دارد. این رالی شارپی بیت کوین باعث شده است که چیرگی آن بر بازار رمزنگاری از ۴۰.۷۰ درصد روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به حدود ۴۵ درصد امروز افزایش یابد. این نشان می دهد که روند قدرتمند بهبود بازار ارزهای رمزنگاری شده عمدتاً به رهبری بیت کوین صورت گرفته است.
تصویر فعلا این ۵ ارز دیجیتال را دنبال کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، شرایط اخیر، شاخص ترس و طمع در بازار بیت کوین را به منطقه طمع شدید وارد کرده است. اگرچه ممکن است این شاخص نشان دهد که بازارها در مدت زمانی کوتاه به سرعت رشد کرده اند، اما لزوماً موید اوج قیمت در کوتاه مدت نیست.

تاریخ نشان می دهد که معامله گرانی که تنها با استناد به این معیار، پوزیشن های بیت کوین خود را فروخته اند ، پیش از اصلاح اصلی، فرصت های بزرگی را از دست داده اند. آیا گاوها می توانند روند صعودی این ارز را ادامه داده و قیمت را به رکوردهای قبلی آن نزدیک کنند؟ اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً تعدادی از آلتکوین های منتخب نیز صعودی می شوند. در ادامه این مطلب، نمودارهای پنج ارز رمزنگاری شده برتری را مورد بررسی قرار می دهیم که می توانند در کوتاه مدت عملکردی قوی داشته باشند.

BTC/USDT

روز ششم اکتبر (۱۴ مهر)، بیت کوین به بالای مقاومت۵۲۹۲۰ دلاری رسید و از آن زمان تا کنون گاوها توانسته اند قیمت را بالاتر از این سطح شکست نگه دارند. این یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که خریداران احتمالاً با انتظار افزایش قیمت، در کوتاه مدت پوزیشن های خود را حفظ می کنند.

میانگین های متحرک یک صلیب صعودی تشکیل داده اند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار گرفته است، که نشان می دهد این مسیر صعودی، با کمترین مقاومت روبروست.

اگر خریداران بتوانند قیمت را از تراز ۵۶۱۰۰ دلار عبور دهند، احتمالاً روند صعودی از سر گرفته می شود و ممکن است جفت ارز BTC/USDT به ۶۰۰۰۰ دلار برسد. بالاتر از این سطح، امکان بازآزمایی آخرین رکورد ثبت شده در تراز ۶۴۸۵۴ دلار وجود دارد.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۵۲۹۲۰ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۹۵۴۰ دلار) کاهش یابد. این حمایت مهمی است که گاوها بایداز آن دفاع کنند زیرا شکست قیمت زیر آن می تواند نشان دهنده تغییر در احساسات کوتاه مدت حاکم بر بازار باشد.

پس از آن، این جفت ارز می تواند تا مرز میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷۵۷۸ دلار) و سپس، سطح ۴۰۰۰۰ دلار کاهش یابد.

گاوها در منطقه ۵۵۷۵۰ تا ۵۶۱۰۰ دلار با فشار فروش زیادی روبرو هستند، اما نشانه مثبت این است که خریداران اجازه نداده اند قیمت به زیر ۲۰-EMA برسد. این نشان می دهد که گاوها انتظار دارند قیمت بالاتر از منطقه مقاومت بالاسری شکسته شود.

در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. اولین نشانه ضعف این ارز، شکست و بسته شدن قیمت زیر ۲۰-EMA خواهد بود. اندیکاتور RSI نوعی واگرایی منفی تشکیل می دهند که میتواند نشان از کاهش مومنتوم حرکت این ارز باشد.

شکست و بسته شدن قیمت زیر ۲۰-EMA می تواند لمس ۵۰-SMA را در دستور کار قرار دهد. شکست قیمت پایین تر از این حماتی مهم نیز می تواند اصلاح عمیق تری را آغاز کند.

DOT/USDT

در حال حاضر، پولکادات (DOT) به تدریج به سمت مقاومت بالاسری خود در حدود تراز 38.77 دلار حرکت می کند. اندیکاتور RSI از خط روند نزولی خارج شده و میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۳۲.۱۵ دلار) شروع به افزایش کرده است که نشان دهنده برتری خریداران است.

اگر گاوها قیمت را به بالای ۳۸.۷۷ دلار برسانند، الگوی سر و شانه تشکیل شده باطل می شود. شکست این الگوی نزولی یک سیگنال صعودی خواهد بود زیرا ممکن است خرس های تهاجمی که تلاش می کنند پوزیشن های خود را کاور کنند را به دام انداخته و در نتیجه باعث ایجاد فشار کوتاه (short-squeeze) شود.

پس از آن، جفت ارز DOT/USDT می تواند سفر خود به سمت ۴۹.۷۸ دلار را آغاز کند. در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسری کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک برسد، این جفت ارز می تواند تا مرز ۲۸.۶۰ دلار کاهش یابد.

بازگشت از این سطح حمایتی می تواند این جفت ارز را برای چند روز در یک بازه محدود نگه دارد. خرس ها برای نشان دادن برتری خود باید بتوانند قیمت را به زیر خط گردن بکشانند.

هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد خریداران کنترل اوضاع را در دست دارند. این احتمال وجود دارد که قیمت این جفت ارز تا ۲۰-EMA کاهش یابد، که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی برای آن عمل می کند. در صورت افزایش قیمت از این حمایت، گاوها سعی می کنند این جفت ارز را به ۳۸.۷۷ دلار برسانند.

این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قدرتمند عمل کند، اما اگر گاوها زود تسلیم نشوند، احتمال شکست قیمت بالاتر از آن افزایش می یابد.

در مقابل، اگر خرس ها قیمت را تا زیر ۲۰-EMA کاهش دهند، این جفت ارز می تواند تا مرز ۵۰-SMA کاهش یابد. شکست و بسته شدن قیمت زیر این سطح حمایتی می تواند منجر به کاهش آن تا تراز ۳۱ دلار و سپس ۲۹ دلار شود.

UNI/USDT

طی چند روز گذشته، یونی سوآپ (UNI) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24.55) نگه داشته شده است، که نشان می دهد گاوها تلاش می کنند با قدرت از این حمایت دفاع کنند. با این حال، خرس ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند زیرا اجازه نداده اند قیمت از خط گردن بالاتر برود.

برای تکمیل الگوی سر وشانه معکوس، خریداران باید قیمت را به سمت بالای خط گردن هدایت کرده و در همین منطقه تثبیت کنند. هدف این الگوی صعودی تراز 36.98 دلار است، اما ممکن است این افزایش قیمت خطی نباشد زیرا خرس ها سعی می کنند از سطح 31.41 دلار دفاع کنند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI درست بالای نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده برتری نسبی گاوها می باشد. در صورت شکست و بسته شدن قیمت تا زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، این برتری از بین می رود.

در چنین شرایطی، جفت ارز UNI/USDT می تواند تا تراز 22 دلار کاهش یابد. این سطح احتمالاً به عنوان حمایت مهمی عمل می کند که درصورت شکسته شدن و سقوط قیمت به زیر آن، احتمال تداوم ریزش قیمت تا لمس تراز 17.73 دلار قوت می گیرد.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت مدتی است که در محدوده ای بین 24 تا 26 دلار در حال تحکیم بوده است. معمولاً چنین بازه های محدودی می توانند آغازکننده یک حرکت جهت دار قوی باشند.

اگر خریداران قیمت را به سطوح بالاتر از 26 دلار رسانده و در همان سطح حفظ کنند، احتمال شکست قیمت بالای خط گردن افزایش می یابد. این می تواند آغازگر حرکت به سمت مقاومت بعدی در تراز 30 دلار و سپس 31 دلار باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر 24 دلار برسد، احتمالاً روند کوتاه مدت به نفع خرس ها تغییر می کند. در این حالت، این جفت ارز می تواند تا مرز 22 دلار کاهش یابد.

LINK/USDT

چین لینک (LINK)، روز 1 اکتبر (9 مهر) خط روند نزولی را شکست، اما گاوها نتوانستند از این حرکت سود چندانی ببرند. این آلتکوین طی چند روز گذشته در بازه محدودی بین 25.20 تا 26.19 دلار قرار داشته است.

هر دو میانگین متحرک مسطح هستند و اندیکاتور RSI درست بالای نقطه میانی واقع شده است که نشان دهنده توازن بین عرضه و تقاضا است. در صورت شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از تراز 28.19 دلار، این تعادل به نفع خریداران تغییرخواهدکرد.

پس از آن، جفت ارز LINK/USDT می تواند به 32.11 دلار رسیده و سپس مقاومت 35.33 دلاری را به چالش بکشد.

درمقابل، شکست و بسته شدن قیمت زیر 25.20 دلار می تواند نشانی از بیشتر بودن عرضه نسبت به تقاضا باشد. در این حالت، این جفت ارز می تواند تا منطقه حمایتی 22 تا 20.82 دلار کاهش یابد.

قیمت از مقاومت بالاسری کاهش یافته و خرس ها آن را به زیر میانگین های متحرک کشانده اند. اگر فروشندگان بتوانند سطوح پایین تر قیمت را حفظ کنند، این جفت ارز می تواند تا سطح 25.20 دلار افت پیدا کند. شکست قیمت زیر این سطح می تواند نشان دهد که خرس ها دوباره کنترل اوضاع را به دست گرفته اند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر رفته و از میانگین های متحرک عبور کند، نشان می دهد که معامله گران با هر بار کاهش قیمت مشغول خرید می شوند. گاوها برای پس گرفتن کنترل بازار، باید قیمت را به سمت سطوح بالاتر از 28.19 دلار هدایت کرده و در همین سطح نگه دارند. پس از آن، این جفت ارز می تواند تراز 32.11 دلار را لمس کند.

XMR/USDT

روز 5 اکتبر (13 مهر)، قیمت مونرو (XMR) از میانگین متحرک ساده 50 روزه (271 دلار) گذشت و روز بعد به خط روند نزولی رسید. طی چند روز گذشته خرس ها به شدت از این خط روند نزولی دفاع کرده اند، اما نکته مثبت موجود این است که گاوها هنوز اجازه نداده اند قیمت به زیر SMA-50 روزه کاهش یابد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (263 دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده برتری جزئی برای خریداران است. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از مارک روانی 300 دلار می تواند راه را برای صعود تا تراز 325 و سپس 339.70 باز کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که احتمالاً تریدرهای کوتاه مدت پوزیشن های خود را دامپ کرده اند. این اتفاق می تواند قیمت را تا مرز 250 دلار و سپس تا 225 دلار کاهش دهد.

گاوها بارها قیمت را به بالای خط روند نزولی کشانده اند، اما خرس ها اجازه نداده اند که این جفت ارز بالاتر از این خط به حرکت خود ادامه دهد. در نمودار می بینیم که میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI نزدیک مرکز قرار گرفته است، که این خود، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر قیمت به زیر 50-SMA برسد، احتمالاً تریدرهای کوتاه مدت برای خروج از پوزیشن های خود به صورت تهاجمی عمل می کنند. این وضعیت می تواند قیمت را تا 260 دلار و سپس 250 دلار کاهش دهد.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 286.8 دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا مرز 296.80 دلار افزایش یابد. اگر گاوها قیمت را به سطوحی بالاتر از این مقاومت بکشانند، مومنتوم صعودی این ارز افزایش پیدا می کند.


منبع: آکادمی هلاکویی

364917