ژاوی سرمربی بارسلونا می شود؟

کاپیتان سابق تیم فوتبال بارسلونا به بازگشتش به نوکمپ برای هدایت تیم بارسلونا چراغ سبز نشان داد.
تصویر ژاوی سرمربی بارسلونا می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بازگشت ژاوی هرناندس به نوکمپ برای هدایت بارسلونا رؤیای بسیاری از هواداران این تیم است به خصوص اکنون که به نظر می‌رسد سرمربی هلندی تیم رونالد کومان نمی‌تواند فرمولی برای نجات آبی‌و‌اناری‌ها از بحران پیدا کند. طی یک سال گذشته بارها بحث مربیگری ژاوی در بارسلونا مطرح شده است و حتی برخی از نامزدهای دوره قبلی انتخابات ریاست باشگاه برای کسب رأی، وعده استخدام ژاوی را دادند. البته ژاوی تا پیش از این همواره بر تمرکز روی کار فعلی‌اش به‌عنوان سرمربی تیم السد قطر تأکید داشت، اما او در مصاحبه‌ای که به تازگی با شبکه TVE اسپانیا برای کارشناسی فینال لیگ ملت‌های اروپا (میان اسپانیا و فرانسه) داشت، به بازگشتش به نوکمپ برای هدایت تیم سابق دوران بازیگری‌اش چراغ سبز نشان داد.

ژاوی در این مصاحبه ابتدا به تحلیل و تمجید سبک بازی تیم ملی اسپانیا با هدایت لوئیس انریکه پرداخت و گفت: من بازتاب تفکراتم را به طور کامل در سبک بازی تیم ملی می‌بینم. سبک بازی این تیم همان چیزی است که ما هم سال‌ها برای اجرای آن تمرین کرده‌ایم، سبکی که در آن کاملاً بر توپ مسلط هستیم، جذاب بازی می‌کنیم و رویکردی هجومی داریم.

کاپیتان سابق تیم فوتبال بارسلونا درباره انریکه گفت: به نظر من انریکه برای هدایت تیم ملی گزینه بسیار خوبی است. او یک مربی تواناست که کارش را بلد است و در انتقال مفاهیم تاکتیکی موردنظرش به بازیکنان تبحر دارد. ما هم در اسپانیا همیشه جوانان مستعدی داشته‌ایم. به نظر من تیم او بسیار شجاعانه بازی می‌کند.

سرمربی تیم السد درباره اینکه شانس اسپانیا برای فتح لیگ ملت‌ها اروپا بیشتر است یا فرانسه، اظهار داشت: با توجه به تجربه بیشتری که بازیکنان تیم ملی فرانسه دارند، شاید شانس این تیم کمی بیشتر باشد.

ژاوی در نهایت واکنشش به پیشنهاد احتمالی از سوی بارسلونا برای هدایت این تیم را اینطور بیان کرد: من هر پیشنهادی را که دریافت کنم، ارزیابی می‌کنم و سپس درباره‌اش تصمیم‌گیری خواهم کرد. نمی‌دانم در آینده به کدام تیم خواهم پیوست، اما می‌توانم بگویم که آماده پذیرش هر پیشنهادی هستم.

منبع: تسنیم

364608