جبلی در مراسم معارفه‌اش چه گفت؟

مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان صداوسیما با حضور جمعی از مدیران رسانه ملی و اصحاب رسانه برگزار شد.
تصویر جبلی در مراسم معارفه‌اش چه گفت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان صدا و سیما با حضور جمعی از مدیران رسانه ملی و اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

علی عسکری: مرجعیت رسانه ملی باید حفظ شود

در ابتدای این مراسم، علی عسکری رئیس سابق رسانه ملی اظهار کرد: زمانی که من وارد صداوسیما شدم، بزرگترین جنگ رسانه ای علیه ما در جریان بود. این در حالی بود که در درون سازمان هم تلاطم هایی وجود داشت. ما سعی کردیم خیلی سریع و چابک در راستای حل این مشکلات قدم برداریم.

وی افزود: مرجعیت رسانه ملی باید حفظ شود. ما در این مدت برای اینکه رسانه ملی تقویت بشود و توانمندی خود را حفظ کند، برنامه سازی را تقویت کردیم. دشمن تلاشش این بود که صدا و سیما شکست بخورد؛ در این مدت که بنده سکان هدایت رسانه ملی را در دست داشتم چیزی در حدو 100 شبکه ماهواره ای راه اندازی شد و خیلی سعی کردند فتنه سازی کنند؛ اما خدا را شکر این خواب و خیال دشمن تحقق پیدا نکرد و رسانه ملی توانست توانمند و پرقدرت به راه خود ادامه دهد. ما تلاش کردیم وظایف خود را در اوضاع پیچیده و دشوار داخلی و خارجی ایفا کنیم. با این حال، بابت تقصیر یا قصور‌های ناخواسته‌ای که در مدت مسئولیتم رخ داده از ملت عذرخواهی می‌کنم.

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی هم در این مراسم گفت: شعار رسانه ملی در دوره تحولی جدید، «هویت‌محوری و عدالت گستری» است. تلاش می‌کنیم هیچ مشکلی از جمهور (توده‌های مردم) ناگفته و پیگیری نشده نماند. با تکیه بر نیرو‌های نخبه و پرتلاش داخل رسانه، با نخبگان و نیرو‌های خارج سازمان همکاری و هم‌افزایی خواهیم داشت. از همه نخبگان در همه زمینه‌ها دعوت می‌کنم رسانه ملی را یاری کنند.

در این مراسم همچنین، معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: توجه به تحول آفرینی در صنایع خلاق بر مبنای مدیریت صحیح با استفاده از ظرفیت منابع انسانی موجود در رسانه ملی، از جمله کارکرد‌های مهم سازمان صداوسیما در دوره تصدی ریاست جدید این رسانه است.

وی با تأکید بر این نکته که در ۵ سالی که همکاری نزدیکی با دکتر علی عسکری داشته، او را مؤمن به کار یافته است، افزود: ایشان در اجرای اوامر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) همواره مصمم یافتم؛ امروز روز مهمی برای رسانه ملی است، روزی است که از یک خدمتگزار دلسوز رسانه ملی تکریم می‌شود و فصل جدیدی برای رسانه ملی رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خدمتگزار دیگری مسئولیت بزرگی را به عهده می‌گیرد، رهبر معظم انقلاب در حکم دکتر پیمان جبلی، ریاست جدید رسانه ملی با به کار بردن تعاریف زیبا از دکتر علی عسکری تقدیر کردند و ایشان را مورد تکریم قرار دادند.

بخشی زاده تأکید کرد: در این حکم، رهبری از صفات کوشش خستگی ناپذیر، دلسوزانه، مدیری مؤمن با اخلاص برای دکتر علی عسکری استفاده فرمودند و یک صفت را دو بار در ابتدا و انتها به کار بردن و آن صفت خستگی ناپذیر بودن ایشان بود.

معاون صدای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به عبارات بیان شده در حکم رهبر معظم انقلاب خطاب به دکتر جبلی اشاره کرد و گفت: در این حکم برای ایشان تعاریف صلاحیت، دارای تجربه طولانی در مدیریت‌ها و سمت‌های سازمانی در رسانه ملی با آگاهی از وظایف ایشان در رسانه ملی را مورد تفقد قرار دادند.

بخشی زاده همچنین در ادامه به سابقه درخشان رسانه ملی در تاریخ انقلاب و کشور اشاره کرد و گفت: رسانه ملی توانسته است در بحران‌های مهم کشور در هدایت افکار عمومی نقشی بی بدیل و اثرگذار داشته باشد؛ این گذشته تابناک برای ساخت آینده والاتر سرمایه‌ای گرانبها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت رسانه ملی در جهت گام دوم انقلاب با حفظ ظرفیت‌های موجود در مدیریت‌های کلان رسانه ملی تأکید کرد و افزود: رسانه ملی در عرصه بین المللی می‌بایست به رسانه پیشرو دینی و ارزشی تبدیل شود.

معاون صدا همچنین در ادامه به دو جنبه کارکردی رسانه ملی اشاره کرد و گفت: یک جنبه ملی و جنبه دیگر وظایف بین المللی آن است که بازوی رسانه‌ای مقاومت حق و باطل است و باید صدای مظلومان جهان باشد و برای جهان روشنگری کند که این وظیفه بر دوش تک تک ما و همکاران رسانه‌ای من است.
گفتنی است؛ پیمان جبلی رئیس جدید سازمان صداوسیما (زاده ۱۳۴۵ در تهران)، استاد دانشگاه و کارشناس و تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی است که از ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، در سمت معاون برون‌مرزی سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه ملی بوده است.

از مهم‌ترین دستاوردهای دوران تصدی معاونت برون‌مرزی توسط وی، می‌توان به تأسیس خبرگزاری تصویری بین‌المللی «ایران پرس»، افتتاح شبکه جدید «العالم سوریه» و راه‌اندازی دو شبکه رادیو و تلویزیونی اینترنتی «هوسا» و «پرس تی وی فرانسوی» اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

364479