راهپیمایی و تجمع عزاداران برای وداع با ماه صفر در قلب طهران:

بلوار قیام؛ اولین خیابان کامل تهران میزبان عزاداران امام رضا (ع) شد

شهردار منطقه ۱۲ از راهپیمایی و تجمع عزاداران به همراه مراسم سنتی عزاداری نظیر دمامه‌نوازی و تعزیه در بلوار قیام، اولین خیابان کامل تهران خبر داد.
تصویر بلوار قیام؛ اولین خیابان کامل تهران میزبان عزاداران امام رضا (ع) شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌محمد سعادتی ضمن این اعلام این خبر و با عرض تسلیت به مناسب شهادت امام رضا (ع) گفت: به هر حال سفره مهمانی و عزاداری اهل بیت (ع) در این دو ماه برپا بوده و بلوار قیام هم یکی از موقعیت‌ها و معابری است که در دل محلات متدین و مذهبی این منطقه قرار دارد که خوشبختانه امسال هم فضا، مناسب‌سازی شده و بهتر دیدیم که مراسم عزاداری این روز را در این موقعیت شهری با همراهی شورایاران، معتمدین محلی، هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی برگزار کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه چنین برنامه‌هایی در بلوار قیام تداوم یابد، افزود: انشاالله سوگواری حضرت امام رضا (ع) در سال‌های آتی در این فضا نهادینه شود و این موقعیت در تهران برای مراسم سوگواری روز ۳۰ صفر، مشخص و بارز شود.

شهردار قلب طهران در پایان گفت: من به نوبه خود از همه کسانی که در برپایی این مراسم ما را یاری کردند، سپاسگزارم و امیدوارم عزاداری‌های همه ما مقبول درگاه حق تعالی قرار گیرد.
تجمع عزاداران در قلب طهران، صبح امروز پنجشنبه، ۱۵ مهرماه، به مناسبت شهادت حضرت امام رضا (ع) و آخر ماه صفر، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح، از میدان خراسان تا میدان قیام با حضور گروه‌های مردمی و هیئات عزاداری برگزار شد.

در این مراسم، گروه‌های هنری، عزاداری‌هایی در قالب‌های سنتی همچون دمامه‌نوازی، قوالی و نمایش تعزیه سیار در طول مسیر اجرا کردند که این برنامه‌ها در ایستگاه پایانی در بلوار قیام با شعرخوانی، مداحی، اجرای تواشیح و دعا و صلوات خاصه امام رضا (ع) به پایان رسید.

364211