ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از امروز آغاز شد

با اعلام نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، ثبت نام پذیرفته شدگان این آزمون از امروز آغاز می‌شود.
تصویر ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از امروز آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، نتایج نهایی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی یکشنبه ۱۱ مهر بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir قرار گرفت و پذیرفته شدگان نهایی این آزمون از امروز چهارشنبه ۱۴ مهر تا روز یکشنبه ۲۵ مهر فرصت دارند برای ثبت نام به دانشگاه‌های علوم پزشکی محل پذیرش مراجعه کنند.

پذیرفته شدگان لازم است جهت اطلاع از برنامه ثبت نام، قبل از مراجعه به دانشگاه نسبت به مراجعه به وبگاه اینترنتی دانشگاه اقدام کنند و در هنگام ثبت نام، ملزم به ارائه اصل مستندات ثبت نامی، منطبق با سهمیه پذیرش و مدارک مربوط به طرح خدمات نیروی انسانی و خدمات نظام وظیفه مطابق با فرم ثبت نامی به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش هستند.

سپردن اسناد تعهدات خدمات قانونی منطبق با نمونه اسناد موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی و متناسب با سهمیه پذیرش، در موعد ثبت نام دستیاران الزامی است.

شروع دوره پذیرفته شدگان فاقد سند تعهد محضری، فاقد وجاهت قانونی است. عدم تکمیل مراحل ثبت نام در مواعد مذکور، و یا عدم شروع به دوره در تاریخ فوق الذکر نیز به منزله انصراف قطعی دستیار شناخته می شود و مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصرفین از ثبت نام به هر دلیل، از شرکت و پذیرش در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم هستند.

چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی صبح روز سه شنبه ۸ تیرماه در ۲۸ حوزه امتحانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

تعداد ۵۹ نفر از داوطلبان آزمون فوق مبتلا به کرونا بودند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت این افراد در مکانی جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

بررسی آماری دو دوره اخیر آزمون دستیاری سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می دهد آمار داوطلبان این آزمون، امسال کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

364052