مهدی طارمی:

باخت مقابل لیورپول دردناک بود/ یک روز به مراسم فیفا خواهم رفت

مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو با بیان اینکه شکست این تیم به لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا دردناک بوده است، به احتمال حضورش در مراسم بهترین‌های سال فیفا و گرفتن جایزه «پوشکاش» واکنش نشان داد.
تصویر باخت مقابل لیورپول دردناک بود/ یک روز به مراسم فیفا خواهم رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی طارمی این فصل شرایط ویژه ای در تیم پورتو دارد و در مسابقاتی که برای این تیم به میدان رفته، بازیکن ثابت بوده است. طارمی تا اینجای فصل چهار گل در لیگ پرتغال و یک گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و یک پاس گل هم به نام خود ثبت کرده است.

طارمی در آخرین بازی پورتو موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا یک گل به لیورپول انگلیس بزند اما این گل تحت تاثیر باخت سنگین پورتو قرار گرفت.

این مهاجم در تازه‌ترین گفتگوی خود به تشریح وضعیتش در تیم پورتو و گلزنی به لیورپول پرداخت و به گل‌های زیبایی که طی دو هفته اخیر در پرتغال به ثمر رساند، واکنش نشان داد.

قرعه پورتو در اروپا برای ایرانی‌ها خوب است

طارمی ابتدا در خصوص همگروهی پورتو با لیورپول، اتلتیکو مادرید و آث میلان در لیگ قهرمانان اروپا، گفت: این قرعه برای ما ایرانی‌ها قرعه خوبی است ولی در پرتغال صحبت خاصی نشده که گروه سختی است. وقتی متوجه این گروه شدیم، مربی ما می‌گفت گروه خوبی است چون آمده‌ایم خودمان را ثابت کنیم و مهم نیست با چه تیمی بازی داریم.

شکست مقابل لیورپول دردناک بود

وی درباره شکست یک به ۵ برابر لیورپول افزود: دیدار با لیورپول بازی بدی از سمت ما بود و می‌توانستیم بهتر کار کنیم. گل‌های بچگانه‌ای خوردیم. خدا را شکر توانستم در این مسابقه گل بزنم و دل مردم ایران را شاد کنم ولی برای خودمان دردناک بود چون بازی بدی انجام دادیم.

امیدوارم گل‌های زیادی بزنم

مهاجم پورتو در خصوص بازی کردنش به صورت ثابت در این تیم پرتغالی تاکید کرد: شرایط خودم خیلی بهتر شده است. از نیم فصل دوم سال گذشته تقریباً بودنم در ترکیب اصلی با ثبات بوده است. از ابتدای این فصل هم در تمام مسابقات را بازی کردم. امیدوارم این روند ادامه یابد و برای پورتو گلهای زیادی بزنم. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشم هم برای پورتو و هم برای مردم خودمان.

بازی مقابل لیورپول استرس خاص خودش را دارد

طارمی در این فصل دو گل زیبا وارد دروازه حریفان پورتو کرد؛ یکی گل به موریرنسه که در داخل محوطه جریمه توپ را آرام و به با یک ضربه «چیپ» به گل تبدیل کرد و دیگری گل به ژیل ویسنته از میانه‌های میدان. مهاجم پورتو درباره گل به موریرنسه و دلیل خونسرد بودنش در آن صحنه گفت: همه مردم می‌دانند از زمانی که فوتبال را شروع کردم خونسرد بوده‌ام. در شرایط پرتغال کمی فرق می‌کند. بعضی از بازی‌های استرس خاص خودش را دارد مثل لیورپول ولی در لیگ پرتغال استرس ندارم. گلی که به موریرنسه زدم به این دلیل بود که قبل از ضربه به توپ، دروازه بان را دیدم. چند بار این کار را در بازی‌های دیگر امتحان کرده بودم ولی توپ به گل تبدیل نشده بود اما این بار ضربه‌ام گرفت.

گفتند گل به ژیل ویسنته می‌تواند جایزه پوشکاش بگیرد

وی که با برنامه «فوتبال ۱۲۰» گفتگو می‌کرد، درباره گل زیبایش به ژیل ویسنته هم یادآور شد: این گل بازتاب خیلی زیادی در ایران و پرتغال داشت و از آن به عنوان گلی یاد شد که می‌تواند جایزه پوشکاش را بگیرد. برای من فرقی ندارد. برای من گلزنی مهم است و چطور به ثمر رساندن آن فکر نمی‌کنم و به حواشی آن فکر نمی‌کنم. همین که مردم و اطرافیانم شاد می‌شوند برایم باعث غرور است.

واکنش به حضور در مراسم بهترین‌های فیفا در کنار «مسی»

«چقدر امیدواری در شب بهترین‌های فیفا حضور داشت باشی و دست پر از مراسمی که احتمالاً لیونل مسی هم در آن حضور دارد، بیرون بیایی؟» مهاجم ایرانی پورتو در پاسخ به این سئوال گفت: نمی دانم قبلاً گفته‌ام یا نه ولی چند سالی است که در ذهنم حضور در مراسم اهدای بهترین‌های فوتبال جهان را دارم. نمی‌دانم باید با چه عنوانی آنجا باشم ولی مدنظرم بود که یک روز در این مراسم باشم. شاید بابت گلی که زدم (به چلسی) در مراسم باشم (برای گرفتن جایزه زیباترین گل سال).امیدوارم مردم دوباره به من محبت کنند و رای بدهند تا گلم جزو سه کاندیدای نهایی پوشکاش باشد.

بالاخره یک روز به مراسم فیفا می‌روم

طارمی که در این گفتگوی اینترنتی بارها به دلیل مزاحمت فرد دیگری نتوانست ارتباط کاملی داشته باشد و از این موضوع گلایه داشت، در پایان گفت: حضور در مراسم بهترین‌های فیفا خیلی وقت است که در ذهنم است و اگر امسال هم نشود، بالاخره یک روز به این مراسم می‌روم. همین که با رفتنم به مراسم مردم خوشحال می‌شوند برایم خیلی ارزش دارد. دوست دارم از ایران به نیکی و خوبی یاد شود. به ارزش جایزه‌ای که داده می‌شود فکر نمی‌کنم.

منبع : مهر

363070