آلبوم «پاکباز» در بازار موسیقی

آلبوم «پاکباز» عنوان یکی از تازه‌ترین مجموعه‌های منتشر شده وارد بازار موسیقی شد.
تصویر آلبوم «پاکباز» در بازار موسیقی

به گزارش سایت خبری پرسون، آلبوم موسیقی «پاکباز» به آهنگسازی و نوازندگی محمد امین ایوبی در ژانر موسیقی تلفیقی منتشر شد.

«تارهای سرنوشت»، «شب – راه»، «چو مجنون»، «رگ منار»، «چومجنون»، «دشت ها»، «تاراز»، «فصل سکوت»، «جایی میان کوهستان»، «بوی نی سوخته»، «سطوح تابان» عنوان قطعاتی هستند که برای این آلبوم در نظر گرفته شده است.

امین ایوبی درباره این اثر توضیح داده است:

«کار ساخت و تنظیم قطعات مجموعه پیش رو برای من به معنی تجربه و کاوشی بود در جهت رسیدن به نوعی بیان مندی در ارتباط با درونیات و آواهایی که ریشه در زادبوم و خاطران قومی داشته و دارد. برای ایجاد و ساز بندی چنین فضایی تلاشم بر این بوده است که تا جای ممکن تمامی اصوات و عناصر مورد نظر را شخصاً اجرا و ضبط کنم.

در قطعات اجرا شده با ساز آکوستیک گیتار سعی کرده‌ام با بهره‌گیری از شیوه نوازندگی پرکاسیو آکوستیک گیتار با بیانی نو در مسیر ارائه حال و هوای این نوع موسیقی گام بردار که البته خود واقفم به کاستی.

تاراز نام کوه بلندی است که ایل راه «رگ منار» در آن قرار دارد، ایده ساخت این دو قطعه با الهام از عبور و زندگی ایلات در این منطقه است.»

همایون مجدزاده از نوازندگان موسیقی کشورمان نیز درباره این آلبوم نوشته است:

«اولین آلبوم امین علاوه بر گستره وسیع صدایی که ناشی از ذوق و تفکر اوست، بر توانایی خاص او در نوازندگی نیز تاکید می‌کند. او در این در کنار استفاده از خاص از گیتار الکتریک، توان ویژه خود در نوازندگی گیتار آکوستیک را نیز به نمایش می‌گذارد.

نوازنده قطعاتی از تک نوازی گیتار آکوستیک در این آلبوم به وجود آورده که شنونده آنها را از به صورت ترکیبی از صدای چیدن گیتار آکوستیک همراه با سازهای کوبه‌ای احساس می‌کند.

امین علاوه بر گیتار از سازهای متعدد دیگری چون دودوک، کمانچه و یا کوزه در این اثر بهره برده که نوازندگی تمامی آنها به عهده او بوده است. استفاده از تمامی این امکانات در جهت تولید فضایی شرقی و منحصر به فرد بوده که شنونده را با خود به سفری دوردست و متفاوت می‌برد.»

آلبوم «پاکباز» با هنرمندی محمدامین ایوبی با شماره مجوز ۶۶۲۷-۱۳۹۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نشر جوان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: مهر

352739