ذخایر نفت روسیه رو به اتمام است

روس جئو هشدار داد علاوه بر نفت و گاز، سایر ذخایر با ارزش روسیه هم طی دو دهه آینده خالی می‌شوند.
تصویر ذخایر نفت روسیه رو به اتمام است

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش‌بینی شرکت زمین‌شناسی روس جئو نشان می‌دهد، ذخایر گاز طبیعی روسیه با سطح فعلی تولید تا 70 سال و ذخایر نفت این کشور تا 30 سال دیگر دوام خواهند داشت.

این شرکت اعلام کرد:«طی 25 سال گذشته 10 برابر ذخایر جدید کمتری نسبت به 25 سال قبل از آن اکتشاف شده است و بسیاری از ذخایر زمان شوروی سابق خالی شده‌اند».

روس جئو هشدار داد علاوه بر نفت و گاز، سایر ذخایر با ارزش روسیه هم طی دو دهه آینده خالی می‌شوند. ذخایر الماس و روی روسیه تنها برای 20 سال، ذخایر طلا و سرب برای حدود یک دهه و ذخایر کروم این کشور برای کمتر از 5 سال دیگر کافی هستند.

اطلاعات این شرکت هشدارهای رسیده از سایر منابع را تایید می‌کند. آژانس فدرال منابع معدنی روسیه هفته گذشته هشدار داد ذخایر نفتی این کشور تا حدود 20 یا 21 سال دیگر دوام می آورند. این آژانس تاکید کرد اگر روسیه می‌خواهد موقعیت خود را به عنوان یکی از فروشندگان اصلی نفت در دنیا حفظ کند، باید در فناوری‌های جدید برای اکتشاف ذخایر نفتی که دسترسی به آنها سخت‌تر است سرمایه‌گذاری کند مانند ذخایری که در غرب سیبری وجود دارند.

الکسی میلر، مدیر عامل شرکت گازپروم روسیه تصویر مثبت‌تری از ذخایر گاز طبیعی این کشور ترسیم کرده و پیش‌بینی می‌کند ذخایر گاز این کشور تا 2132 دوام بیاورند.

منبع: تسنیم

352166