امیرعبداللهیان:

آیت‌الله حسن‌زاده آملی یکی از برجسته ترین اندیشمند و فلیسوف اسلامی در دوران معاصر بود

وزیر امورخارجه ضمن تسلیت و ابراز تاسف در پی رحلت علامه حسن‌زاده آملی گفت: خلوص و معنویت«علامه حسن‌زاده» موجب نفوذ کلام مشفقانه و ناصحانه و محبوبیت و علاقه مندی ملت شریف و جوانان مومن به ایشان بود.
تصویر آیت‌الله حسن‌زاده آملی یکی از برجسته ترین اندیشمند و فلیسوف اسلامی در دوران معاصر بود

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی درگذشت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال ملکوتی عالم ربانی، عارف وارسته نستوه و فیلسوف‌ فرزانه حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی (رضوان الله علیه) موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

آن عالم فرزانه و معلم اخلاق یکی از برجسته ترین اندیشمندان و فلیسوفان اسلامی و خزانه علوم مختلف و عرفان و اخلاق در دوران معاصر بودند و عمر پربرکت خویش را صرف‌ نشر و ترویج مبانی قرآن کریم و سیره نبوی و معارف‌اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کردند.

خلوص و معنویت ایشان موجب نفوذ کلام مشفقانه و ناصحانه و محبوبیت و علاقه مندی ملت شریف و جوانان مومن به ایشان بود و آثار و تالیفات این عالم برجسته، علامه ذوالفنون و علامه دهر همواره چراغ روشنی برای هدایت حق جویان و محققان علوم مختلف خواهد بود.

اینجانب ضایعه ارتحال آن عالم فرزانه را به محضر نورانی امام زمان (عجل الله)، مقام معظم رهبری، علما و مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان ایشان و آحاد مردم شریف و مومن مازندران و خطه سرافراز آمل به خصوص بیت معزز و مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم و در آستانه اربعین حسینی برای آن عالم جلیل القدر علو درجات و همجواری با امامان و صلحاء و علماء و مقربین درگاه الهی و شهدای کربلاء مسئلت می کنم.

حسین امیرعبداللهیان

منبع : مهر

352106