نام خلبانان شجاع هوانیروز لرزه بر تن صدامیان و رژیم بعثی می‌انداخت

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: نام برخی از خلبانان شجاع هوانیروز لرزه بر تن صدامیان و رژیم بعثی می‌انداخت، به گفته همرزمان و پیشکسوتان هوانیروز، صدام نام امیر آسوار را میدانست و این بیانگر سطح دلیرمردی و رشادت این خلبان زبده ارتش جمهوری اسلامی در اجرای ماموریت‌ها و مواجه با دشمنان متجاوز است.
تصویر نام خلبانان شجاع هوانیروز لرزه بر تن صدامیان و رژیم بعثی می‌انداخت

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، مراسم تشییع پیکر خلبان جانباز ایرج آسوار از پیشکسوتان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز با حضور فرمانده هوانیروز ارتش، در ستاد این یگان برگزار شد.

امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم تشییع پیکر خلبان جانباز ایرج آسوار، اظهار داشت: امیر سرتیپ دوم ایرج آسوار خلبان بالگرد تهاجمی کبرا پس از عمری مجاهدت و تلاش در جبهه‌های حق علیه باطل اکنون در هفته دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس مملو از رشادت‌های رزمندگان اسلام بویژه تیزپروازان هوا نیروز است، گفت: خلبانان هوانیروز و عزیزانی، چون خلبان آسوار با رشادت‌هایی که در جبهه‌های غرب و جنوب کشور از خود نشان دادند موتور ماشین جنگی دشمن را از کار انداختند.

فرمانده هوانیروز با اشاره به اینکه نام برخی از خلبانان شجاع هوانیروز لرزه بر تن صدامیان و رژیم بعثی می‌انداخت، افزود: به گفته همرزمان و پیشکسوتان هوانیروز، صدام نام امیر آسوار را میدانست و این بیانگر سطح دلیرمردی و رشادت این خلبان زبده ارتش جمهوری اسلامی در اجرای ماموریت‌ها و مواجه با دشمنان متجاوز است.

بنابراین گزارش، امیر سرتیپ دوم ایرج آسوار از خلبانان جانباز دوران دفاع مقدس است که سال‌های متمادی در هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده و خدمات عملیاتی وی بیش از ۴ سال و ۹ ماه عنوان شده است.

امیر سرتیپ دوم ایرج آسوار خلبان بالگرد تهاجمی کبرا بوده و در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده است. حضور پر ثمر وی در دوران دفاع مقدس سبب اخذ نشان فتح ۳ شده است.

منبع: میزان

352051