عضو هیات مدیره بیمه ایران تشریح کرد:

جزییات سیاست ها، طرح ها و برنامه های تحول آفرین بیمه ایران در نیمه نخست امسال

تدوین و تصویب سند راهبردی بیمه ایران طی نیمه نخست سال 1400، از جدی ترین دستآوردهای تحول آفرین این شرکت بود که نتیجه شکوفایی خرد جمعی در تدوین سیاست های کلان و برنامه های اجرایی شرکت سهامی بیمه ایران در دوران مدیریت جدید است و به تصویب مجمع سالانه شرکت سهامی بیمه ایران نیز رسید.
تصویر جزییات سیاست ها، طرح ها و برنامه های تحول آفرین بیمه ایران در نیمه نخست امسال

به گزارش سایت خبری پرسون، یکتا اشرفی، عضو هیات مدیره بیمه ایران در گفت و گویی به تشریح جزییات سیاست ها، طرح ها و برنامه های خرد و کلان بیمه ایران در نیمه نخست امسال پرداخت و نهایی شدن تدوین سند راهبردی بیمه ایران را گامی بزرگ در خودکفا شدن شرکت در تهیه و تنظیم و تدوین اسناد بالادستی و کاربردی دانست.

وی که از راهبران کلیدی تدوین سند راهبردی بیمه ایران بوده است، با اشاره به حاکمیت خرد جمعی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در بیمه ایران، سند راهبردی را نقشه راه آینده شرکت برای ترسیم چشم‌انداز ها، ماموریت‌ها و برنامه‌های عملی آن در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه کشور خواند و افزود: لزوم تغییر نگاه به بازارهای مالی و نقش صنعت بیمه و شرکت سهامی بیمه ایران با توجه به تحولات عظیمی که در این بازارها رخ داده و اقتصاد دیجیتال و بازارهای الکترونیک در آن حاکمیت مطلق یافته اند، بیمه ایران را به بازبینی برنامه‌های قبلی و به ویژه تجدید نظر در سند راهبردی پیشین که در زمان خود بسیار خوب هم طراحی شده اما در فرآیند اجرا قرار نگرفته بود، ملزم کرد که این فرایند پیچیده و سنگین در نیمه نخست امسال با بسیج تمامی نیروهای شرکت با موفقیت انجام شد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران گفت: به این ترتیب، 6 برنامه استراتژیک بر مبنای راهبردهای توسعه برونگرا با نوآوری باز، انسجام سازمانی و توسعه سرمایه انسانی و 8 مگا پروژه با محوریت تحول دیجیتال و تحقق شمول مالی که در جهت تقویت و تکمیل سامانه های هوشمند، ایجاد ساختارهای منتهی به بیمه گری دیجیتال، توانمند سازی سرمایه های انسانی و توسعه و ارتقاء بیمه های زندگی است، در این سند غلطان و پویا که هر شش ماه قابل بازبینی و اصلاح است و اهداف و عملکردها را مورد پایش بر اساس نظام نامه تدوین شده و در صورت نیاز مورد بازبینی قرار می دهد، گنجانده شد تا چراغ راه فروزانی باشد برای آینده بیمه ایران .

اشرفی، یکی از مشکلات اساسی شرکت در سال های اخیر را که به دلایل مختلف، از جمله تغییرات زیاد مدیریتی، پدید آمده و موجبات دل آزردگی سرمایه انسانی ارزنده و شریف بیمه ایران را فراهم کرده بود، شیوه نامناسب و نامتناسب استخدام ها و قراردادها و شائبه وجود تبعیض در این زمینه، ناتمام ماندن برنامه ها، تحقق نیافتن وعده ها و امثال این امور دانست و تاکید کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های مدیرعامل و هیات مدیره بیمه ایران برطرف ساختن این مشکلات بوده است که در شش ماه نخست امسال تلاش بسیاری برای رفع آنها شد و طرح ها و برنامه های اساسی خوبی برای پایدار سازی توسعه نیروی انسانی در شرکت در دست اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از هشت مگا پروژه و یکی از شش برنامه استراتژیک سند راهبردی به حوزه منابع انسانی اختصاص یافته که به تدریج به رفع کاستی های موجود در حوزه منابع انسانی، اصلاح ساختار آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی می انجامد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران اظهار کرد: برنامه تحول آفرین دیگری که در شش ماهه نخست سال جاری به وقوع پیوست، اصلاحات اساسی در فرآیند صدور مجوز امور نمایندگان و حرکت به سمت سیستمی کردن مجوز نمایندگی بوده است که در اوایل مهرماه کلید خواهد خورد. این امر علاوه بر جلوگیری از برخی رانت­ها، به شفافیت امور نیز منجر می شود و در راستای تسهیل آغاز فرآیند کسب و کار است.

وی افزود: اقدام دیگر در همین زمینه، رتبه بندی نمایندگان و اعتبار سنجی آنان با اتکا به شاخص­های معین و ثبتی است که شاخص های آن در گام اول مصوب شده و تا اواسط مهر سال جاری به اتمام می رسد. بر اساس این طرح امکان رتبه ­بندی نمایندگان بر اساس داده­های ثبتی فراهم می­گردد و تمامی این اقدامات در راستای سیاست های شفاف سازی و رصد دائمی قابلیت­ها صورت می­پذیرد. در مورد امور نمایندگان، اصلاح ساختار با تکیه بر آسیب شناسی،ارتقاء توانمندی و درآمد زایی، حضور فعال تر در بازار بالاخص بیمه های زندگی، مکان یابی دفاتر ، آموزش و . . . هدف اصلی است.

خانم اشرفی در بخشی دیگر از این گفت و گو به موضوع فرآیندها پرداخت و اظهار کرد: یکی دیگر از معضلات شرکت نبود استانداردهای لازم برای فرآیندها بوده است که ایجاد آن در دستور کار معاونت برنامه ریزی و نوآوری و اداره کل برنامه ­ریزی و بودجه قرار گرفت تا با بازنگری فرآیندها، گلوگاه ها شناسایی و برطرف شود. مهمترین هدف از استاندارد سازی فرآیندها روان سازی خدمت رسانی است که نخستین مرحله آزمایشی آن با اصلاح فرآیندهای بخش صدور و پرداخت خسارت، حداکثر تا پایان مهر ماه جاری آغاز می شود.

وی اقدام مهم دیگر در نیمه اول امسال را موضوع ساماندهی امور مرتبط با بحث «کور اینشورنس» دانست و افزود: در این زمینه با یک گروه دانشگاهی قرارداد منعقد شد که نتیجه تحقیقات و بررسی های این گروه حدود یک ماه قبل در قالب چهار گزینه و در گام دوم در دو گزینه اعلام شد و امیدواریم تا نیمه مهر ماه امسال به یک گزینه نهایی برسیم.

همچنین نهایی سازی و ثبت افزایش سرمایه، ارتقاء توانگری به سطح یک از دیگر دستاوردهای مهم شرکت سهامی بیمه ایران و حاصل تلاش جمعی تک تک همکاران بوده است. از دیگر اقدامات اساسی که شروع شده است ساماندهی شرکت های اقماری و پایش عملکرد آنها است که می بایست با دقت هر چه تمام تر فرآیند آن به انجام رسد و رصدو پایش عملکرد آنها در قالب یک برنامه مشخص به صورت مستمر صورت پذیرد.

در انتها امیدواریم با همدلی و همراهی همه ذینفعان بالاخص همکاران خدوم و زحمتکش بیمه ایران و نمایندگان، انجام اصلاحات با سرعت و شفافیت هر چه بیشتر بتواند افق های بهتری را پیش روی همه ذینفعان شرکت سهامی بیمه ایران اعم از خانواده بزرگ این شرکت (همکاران _ نمایندگان) ، بیمه گزاران و صاحبان سهم قرار دهد.

351971

سازمان آگهی های پرسون