صعود ایران به رده چهارم آسیا

صعود ایران در رده‌بندی مسابقات آسیایی می‌تواند منجر به صعود مستقیم سپاهان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.
تصویر صعود ایران به رده چهارم آسیا

به گزارش سایت خبری پرسون، در رده‌بندی اخیر کشورهای آسیایی در رقابت‌های مختلف قاره کهن، فوتبال ایران یک پله نسبت به رده‌بندی قبلی صعود کرد و با مجموع 83.317 امتیاز، خود را به جایگاه چهارم آسیا رساند.

این رده‌بندی، معیار اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به کشورها به شمار می‌رود. با توجه به اینکه ایران اکنون 2+2 سهمیه (دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه در پلی‌آف) در لیگ قهرمانان دارد، ممکن است صعود کشورمان به بهبود این سهمیه‌ها و تبدیل آن به 1+3 (سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) منجر شود.

در این رده‌بندی ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان سعودی رتبه‌های اول تا سوم ایستاده‌اند و کشورهای قطر و چین با سقوطی که تجربه کرده‌اند، به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم قرار دارند.

مطابق سهمیه 2+2، تیم‌های پرسپولیس و فولاد با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، به‌صورت مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند و سپاهان و استقلال برای رسیدن به دور گروهی، باید مرحله پلی‌آف را پشت سر بگذارند. صعود ایران در رده‌بندی مسابقات آسیایی اما می‌تواند منجر به صعود مستقیم سپاهان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

منبع: تسنیم

351404