جزییات برگزاری جشنواره فیلم «نوستالژیا»

دبیر دومین جشنواره فیلم «نوستالژیا» جزییات برگزاری این دوره جشنواره را تشریح کرد.
تصویر جزییات برگزاری جشنواره فیلم «نوستالژیا»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره فیلم نوستالژیا، محمد قانع فرد نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما و دبیر دومین جشنواره فیلم نوستالژیا درباره زمان برپایی جشنواره گفت: دومین جشنواره فیلم نوستالژیا ۳۰ شهریورماه تا ۳ مهرماه مصادف با ۲۱ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. البته با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که جهان با آن به دلیل شیوع کرونا درگیر است، امیدواریم که مشکلی برای برگزاری نداشته باشیم.

وی درباره نحوه برگزاری جشنواره نیز بیان کرد: بنایی به نمایش آنلاین فیلم‌های حاضر در جشنواره و در اصل اعتقادی به برگزاری آنلاین جشنواره نوستالژیا نداریم، چراکه معتقدیم جشنواره آنلاین، هویت اصلی یک جشنواره را که در واقع جمع شدن هنرمندان گردهم، ایجاد تعامل و تماشای فیلم‌ها کنار یکدیگر است، نخواهد داشت و برگزاری آنلاین جشنواره، اهداف و فوایدی که از برگزاری جشنواره در ذهن ما است، پاسخگو نیست.

قانع فرد درباره داوری آثار جشنواره گفت: در پروسه‌ای فشرده، سخت و حرفه‌ای، کار داوری فیلم‌ها به پایان رسیده است و ما در هر بخش یک اثر برگزیده معرفی خواهیم کرد. داوری آثار توسط داورها به صورت آنلاین انجام شد و تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم بلند و بهترین فیلمنامه، بسیار سخت و چالش ‌برانگیز بود.

وی در ادامه درباره تاثیرات کرونا و قرنطینه توضیح داد: تاثیراتی که کرونا بر جهان داشته، غیرقابل انکار است و فکر می‌کنم دیگر شاهد شرایطی قبل از کرونا با آن مواجه بودیم، نباشیم. همچنان که حالا که چند روز به آغاز جشنواره نوستالژیا مانده است و بنا داریم سر تاریخ آن را برگزاری کنیم اما نمی‌دانیم شرایط به چه منوال پیش خواهد رفت! چراکه شرایط قابل پیش‌بینی نیست و اجازه برنامه‌ریزی دقیق را از مسئولان یک جشنواره می‌گیرد. خیلی از جشنواره‌های جهانی به دلیل کرونا، تعطیل شدند کما اینکه ما نیز سال گذشته، دومین دوره جشنواره نوستالژیا را برگزار نکردیم و خیلی از جشنواره‌ها نیز به سمت برگزاری آنلاین رفتند.

دبیر دومین جشنواره فیلم نوستالژیا همچنین از انتشار تیزر رسمی جشنواره خبر داد و گفت: دومین دوره جشنواره فیلم نوستالژیا ابراز همدردی خود را با ملت ستم دیده افغانستان اعلام و برای همه مردم در هر کجای دنیا، صلح و آرامش آرزو می‌کند.

محمد قانع فرد در پایان ضمن تشکر از اهالی رسانه، هنرمندان، داورها و همراهان این جشنواره، گفت: جشنواره فیلم نوستالژیا، اولین جشنواره فیلم های ایرانی در ایتالیا است که با هدف ایجاد فضای نوستالژیک برای ایرانیان شمال ایتالیا و ارائه بخشی از فرهنگ و هنر ایران به ایتالیایی‌ها راه‌اندازی شده است و در ۲ بخش رقابتی کوتاه و بلند، برگزار می‌شود.

تیزر رسمی دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم نوستالژیا میلان ایتالیا نیز با طراحی و ساخت میدیا کیاست رونمایی و منتشر

350705