تولید انیمیشن «تیر مشقی»

کاوه سیستانی اکنون مشغول ساخت انیمیشنی با عنوان «تیر مشقی» است.
تصویر تولید انیمیشن «تیر مشقی»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کاوه سیستانی این روزها مشغول ساخت انیمیشنی با عنوان «تیر مشقی» با سرمایه گذاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

«تیر مشقی» انیمیشنی ۶ دقیقه‌ای است که داستان یک سرباز را روایت می‌کند. او پس از دیدن یک خواب با حالت پریشان از خواب می‌پرد و تصمیم می‌گیرد که گلوله جنگی را با مشقی عوض کند.

کاوه سیستانی درباره تولید این انیمیشن گفت: «تیر مشقی» با استفاده از تکنیک آب رنگ روی کاغذ و به صورت تک نفره تولید شده و در حال حاضر با پایان مرحله انیمیت در انتظار تایید شورای انیمیشن مرکز است تا وارد مرحله موسیقی و صداگذاری شود.

وی با بیان اینکه ایده این انیمیشن براساس یک اتفاق واقعی در قرن نوزدهم میلادی شکل گرفته است، تصریح کرد: زمانی که این داستان را خواندم ذهنم را مشغول کرد و با کمی تغییر به داستان «تیر مشقی» رسیدم.

سیستانی که تجربه ساخت بیش از ۴۰ انیمیشن را در کارنامه کاری خود دارد، درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اظهار کرد: اولین تجربه همکاری با مرکز گسترش تجربه خوبی بود و از این تجربه راضی هستم. مسلماً هر فرد با هر میزان تجربه همچنان نیازمند به مشاوره است و هیچکس نیست که بی نیاز از یادگیری باشد. به همین دلیل استفاده از مشاوره‌های شورای انیمیشن برای من باعث افتخار بود و از مجموعه مرکز گسترش به خاطر حمایت از هنر انیمیشن مستقل تشکر می‌کنم.

350592