پرسون گزارش می دهد؛

معرفی بهترین فیلم های کمدی که باید ببینید

این روز‌ها مردم دنیا به خندیدن بیشتر احتیاج دارند و خوشبختانه با وجود اتفاقات عجیبوغریبی که در این قرن افتاد، فیلم های کمدی خارجی زیادی تا سال ۲۰۲۱ تهیه و تولید شدند.
تصویر معرفی بهترین فیلم های کمدی که باید ببینید

به گزارش سایت خبری پرسون، رسالت یک فیلم کمدی خنداندن بیننده است، اصلا ما فیلم کمدی می‌بینیم که بخندیم! در حالی که فیلم‌هایی مانند گوینده (Anchorman) و دختران بدجنس (Mean Girls) برای بسیاری جذاب و خنده‌دار بودند و ممکن است بارها دیدنشان را به دوستان و نزدیکان پیشنهاد کرده باشیم، کمدی‌های بسیاری هم وجود دارند که تا حد زیادی نادیده گرفته می‌شوند.

دوستان: تجدید دیدار (Friends: The Reunion)

کارگردان: بن وینستون

بازیگران: جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت له‌بلانک، متیو پری، دیوید شویمر و…

تاریخ انتشار: ۲۷ می ۲۰۲۱ (۶ خرداد ۱۴۰۰)

امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰

با اینکه قسمت ویژه‌ی سریال دوستان که با عنوان «تجدید دیدار» شناخته می‌شود یک فیلم سینمایی نیست اما به همان اندازه طرفداران قدیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس بیایید با اغماض آن را در فهرست بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ قرار دهیم. مجموعه‌ای پرطرفدار و جذاب که در ۱۰ فصل خاطره‌انگیز تولید شد و تا امروز نیز دیدنی و سرگرم‌کننده باقی مانده است. در حقیقت اپیزود ویژه‌ی دوستان: تجدید دیدار برای یادآوری و مرور خاطرات شیرین دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی و فصول باشکوه این سریال ساخته شد.

قسمتی که دوباره شش شخصیت اصلی را در کنار یک‌دیگر قرار می‌دهد تا با همان شوخ‌طبعی‌ها و لحظات احساسی‌ دوستان همیشگی، خاطرات باشکوه یک نسل را زنده کند. این قسمت ویژه مهمانان سرشناس دیگری را مانند دیوید بکام، کیت هرینگتون، جاستین بیبر، لیدی گاگا و… به دورهمی دوستان دعوت کرد تا در این خاطره‌بازی سهیم باشند و باعث جذب مخاطبان امروزی‌تر شوند. در مجموع اگر عاشق سریال دوستان هستید و می‌خواهید ستاره‌های یکی از بهترین‌ مجموعه‌های سیت‌کام (کمدی موقعیت) تاریخ را در دوران میان‌سالی‌شان ملاقات کنید، این قسمت ویژه را از دست ندهید.

فیلم نقشه چیزهای کوچک و عالی(The Map of Tiny Perfect Things)

کارگردان: ایان ساموئلز

نویسنده: لو گروسمن

بازیگران: کاترین نیوتون، کایل آلن، جرماین هریس، آنا میکامی، جاش همیلتون، کلئو فریز، جورجا فاکس و ال مادریگال

تاریخ اکران: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹)

فیلم The Map of Tiny Perfect Things داستان دو نوجوان به‌نام‌های مارگارت و مارک را دنبال می‌کند که زندگی‌شان در یک روز متوقف شده و مدام یک روز مشابه را زندگی می‌کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که از این فرصت استفاده کرده و نقشه‌ای از چیزهای منحصر به‌فردی را که در طول یک روز در شهر رخ می‌دهد، درست کنند. فیلم The Map of Tiny Perfect Things درواقع یک فیلم کمدی عاشقانه است که اتفاقات آن در درون یک حلقه زمانی رخ می‌دهد و در نگاه اول می‌توان شباهت غیر قابل انکار آن با فیلم Palm Springs را مشاهده کرد، اما فیلم درنهایت داستان و روایت خودش را دارد و در طول آن یک فیلم کمدی عاشقانه دلنشین را شاهد هستیم که می‌تواند برای ساعاتی هم که شده، بیننده را با خود همراه کند. فیلم The Map of Tiny Perfect Things در مجموع نقدهای نسبتا مثبتی را دریافت کرده و در بهمن گذشته از شبکه آمازون پخش شد.

فیلم بسیار مراقبت می‌کنم (I Care a Lot)

کارگردان: جی بلیکسن

نویسنده: جی بلیکسن

بازیگران: رزمند پایک، پیتر دینکلیج، ایزا گونزالس، کریس مسینا و دایان ویست

تاریخ اکران: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹)

میانگین امتیازات فیلم I Care a Lot در IMDB: ۶.۳

رزمند پایک برای فیلم I Care a Lot توانست جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم کمدی یا موزیکال را دریافت کند

فیلم I Care a Lot داستان مارا گریسون را دنبال می‌کند که یک کلاهبردار است و او سیستم قانونی را قانع می‌کند تا سرپرستی افرادی را به او دهند تا آن‌ها را از آسایشگاه خارج و با دادن آرام بخش، ارتباط این افراد را با دنیای بیرون قطع کند. پس از آن با فروش خانه اموال این افراد، پول آن‌ها را به جیب می‌زند. فیلم I Care a Lot توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند که بخش زیادی از این تحسین به بازی رزمند پایک اختصاص دارد که برای بازی در این فیلم کمدی تاریک توانست جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم کمدی یا موزیکال را دریافت کند. فیلم I Care a Lot در بهمن ۹۹ از شبکه نتفلیکس پخش شد و یکی از پر بیننده‌ترین فیلم‌های این سرویس استریم در سال ۲۰۲۱ لقب گرفته است. همچنین در این فیلم شاهد حضور بازیگران دیگری مثل پیتر دینکلیج و ایزا گونزالس نیز هستیم.

فیلم سفر بد (Bad Trip)

کارگردان: کیتائو ساکورایی

باریگران: اریک آندره، لیل رل هاوری، تیفانی هدیش، میکلا کونلین

تاریخ انتشار: ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ۱۳۹۹)

امتیاز متاکریتیک: ۶۱ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰

فیلم سفر بد در ابتدا قرار بود توسط کمپانی «اوریون پیکچرز» در سال ۲۰۲۰ اکران شود اما شیوع ویروس کرونا انتشار این عنوان را به تعویق انداخت. سفر بد پس از مدتی در سرویس ویدیویی آمازون (پرایم ویدیو) نمایش داده شد اما نتفلیکس حق امتیاز فیلم را خریداری کرد و در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ۱۳۹۹) اکران رسمی فیلم انجام شد. این عنوان سرگرم‌کننده یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ است که با در اختیار داشتن داستانی جالب، شخصیت‌پردازی قوی و سکانس‌های شلوغ و خنده‌دارش می‌تواند لحظات مفرحی را برای بیننده رقم بزند.

داستان فیلم به زندگی روزمره‌ی دو دوست صمیمی اختصاص دارد. دوستانی که تصمیم می‌گیرند به دل جاده بزنند و با یک‌دیگر از فلوریدا به‌سمت نیویورک بروند. سفری عجیب و مملو از اتفاقات دیوانه‌وار، حوادث غیرقابل پیش‌بینی و لحظات خنده‌داری که می‌تواند برای عاشقان این دسته از کمدی‌ها بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد.

فیلم شهامت (Moxie)

کارگردان: ایمی پولر

بازیگران: هادلی رابینسون، ایمی پولر، پاتریک شوارتزنگر، جوزفین لانگفورد، سیدنی پارک و…

تاریخ انتشار: ۳ مارس ۲۰۲۱ (۱۳ اسفند ۱۳۹۹)

امتیاز متاکریتیک: ۵۴ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

فیلم‌های کمدی و شوخ‌طبعانه‌ای که با محوریت نوجوانان دبیرستانی و دغدغه‌هایشان ساخته می‌شوند، همیشه طرفداران بسیاری دارند. این دسته از فیلم‌ها صرفا در جهت خنداندن مخاطب گام برنمی‌دارند و در بطن داستان و پیرنگ فیلم‌نامه‌هایشان، لحظات تراژیک (حزن‌انگیز) و مفاهیم جدی‌ دیگری نیز نهفته است. فیلم شهامت که بر اساس رمانی به همین نام از جنیفر متیو ساخته شده است، در ماه مارس توسط نتفلیکس منتشر شد و بازخوردهای نسبتا خوبی را دریافت کرد. این فیلم داستان یک نوجوان شانزده ساله را روایت می‌کند از شدت خجالتی بودن دچار افسردگی شده و اوضاع خوبی در دبیرستان ندارد. او پس از این اتفاقات، تصمیم می‌گیرد گذشته‌ی عصیانگر و روحیه‌ی جنگندگی مادرش را الگو قرار دهد و زندگی ملال‌آور و محل تحصیل‌اش را متحول کند.

فیلم شهامت اثر فوق‌العاده‌ای نیست و اگر بخواهید به تماشای کمدی‌های نوجوانانه بنشینید، آثار بهتری را پیدا خواهید کرد. اما اگر متر و معیارتان فیلم‌های منتشرشده در سال ۲۰۲۱ باشد و قصد داشته باشید در کنار بهترین فیلم‌های کمدی این سال به‌سراغ ماجراهای نوجوانان بروید و موقعیت‌های خنده‌دار را در کنار لحظات احساسی و تراژیک تجربه کنید، شهامت می‌تواند شروع خوبی باشد.

فیلم خوشبختانه (Happily)

کارگردان: بن‌دیوید گرابینسکی

بازیگران: جوئل مک‌هیل، کری بیشِی، ناتالی مورالس، استیون روت و…

تاریخ انتشار: ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ۱۳۹۹)

امتیاز متاکریتیک: ۵۸ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۳ از ۱۰

یک کمدی-رمانتیک متوسط که برخلاف خلاصه‌ی داستان و ظاهر ساده‌اش، می‌تواند به اثری غافلگیرکننده و غیرقابل پیش‌بینی تبدیل شود. فیلم «خوشبختانه» داستان زندگی یک زوج موفق و خوشبخت را روایت می‌کند که رابطه‌ی خوبی با یک‌دیگر دارند و دوستان صمیمی‌شان نیز به این موضوع واقف‌اند. تمام این شادی‌ها و لحظات به‌یادماندنی با ورود فردی غریبه و ناشناس به زندگی این زن و شوهر، دچار تزلزل شده و رفته رفته رنگ می‌بازند. خنده‌های بی‌وقفه جای خود را به ترس و دلهره می‌دهند و اسلحه‌ها جایگزین روابط آرام زناشویی می‌شوند.

اگر توقع دارید که فیلم «خوشبختانه» مانند اثر شاخص دیوید فینچر یعنی «دختر گمشده» به یک تریلر مرموز و پیچیده تبدیل شود، باید کمی ناامیدتان کنیم. اما در مجموع، ساخته‌ی بن‌دیوید گرابینسکی یک کمدی-رمانتیک راضی‌کننده است که با بازی خوب جوئل مک‌هیل، کری بیشِی و دیگر شخصیت‌های بامزه و دوست‌داشتنی‌اش می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برای مخاطب رقم بزند. دقیقا همان موقع که بیننده درگیر ماجراهای جنایی است، امکان وقوع لحظات خنده‌دار نیز وجود دارد.

فیلم قرنطینه (Locked Down)

کارگردان: داگ لیمان

بازیگران: آن هاتاوی، چیویتل اجیوفور، بن استیلر، استفن مرچنت، میندی کالینگ و…

تاریخ انتشار: ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۵ دی ۱۳۹۹)

امتیاز متاکریتیک: ۴۲ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۲ از ۱۰

باز هم یک کمدی‌-رمانتیک دیگر اما این‌بار با چاشنی سرقت وخانه‌نشینی‌های خسته‌کننده در دوران همه‌گیری ویروس کرونا. قرنطینه جزو فیلم‌های کمدی قابل‌قبولی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۱ تماشا کنید و از آن لذت ببرید. پکستون و لیندا یک زوج ناراضی و کلافه‌اند که در دوران قرنطینه‌ی ویررس کرونا قرار دارند و در لندن زندگی می‌کنند. پکستون به‌دلیل سوابق کیفری‌اش در ۱۰ سال گذشته، تنها می‌تواند به‌عنوان راننده‌ی کامیون مشغول به کار شود. اوضاع مالی نه‌چندان جالب این زوج و اختلافات‌‌‌شان با یک‌دیگر در نهایت منجر به تصمیمی خطرناک و بزرگ می‌شود و آن هم چیزی نیست به جز انجام سرقتی برنامه‌ریزی شده از یک فروشگاه جواهرات گران‌قیمت.

فیلم قرنطینه مشکلات زناشویی را با محدودیت‌های ایجاد شده توسط کرونا و المان‌های ژانر سرقت ترکیب می‌کند اما این تمام ماجرا نیست. داگ لیمان با استفاده از شیمی خوب بازیگران و فیلم‌نامه‌ی راضی‌کننده‌ی استیون نایت، بسیاری از موضوعات امروز جهان را به هجو می‌کشد و کمدی سرحالی را به مخاطب ارائه می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که از دل سرقت‌های میلیونی و موضوعات جدی نمی‌توان لحظات خنده‌دار و احمقانه بیرون کشید، باید فیلم قرنطینه را تماشا کنید.

350387