مدیرکل حج و زیارت استان یزد:

هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت زائران ایرانی صادر نشده است

مدیرکل حج و زیارت استان یزد گفت: تاکنون هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده است،
تصویر هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت زائران ایرانی صادر نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علی‌اصغر شریفی با بیان این‌که تاکنون هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده است، اظهار کرد: کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین به منظور تسریع در امر ثبت‌نام و اعزام زائران حسینی نسبت به ثبت نام موقت مشتاقان حضور در حماسه اربعین اقدام کرده است.

وی افزود: شرایط ثبت نام زائران موقتی بوده که از طریق سامانه https://samah.haj.ir/ انجام می شود و تثبت آن منوط به صدور مجوز از سوی کشور عراق است.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان این‌که تاکنون دو هزار و ۵۹۶ نفر ثبت‌نام کردند، گفت: براساس اعلام کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین، چنانچه تعداد افرادی که پیش‌ثبت‌نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، متناسب با ظرفیت اختصاص یافته نسبت به انتخاب افراد تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

شریفی با تأکید بر این موضوع که ثبت‌نام به صورت موقتی بوده و قطعی نیست، تصریح کرد: پس از اعلام مجوز ثبت‌نام قطعی به افراد منتخب، متقاضیان باید دوباره به سامانه سماح مراجعه کرده و نسبت تکمیل فرایند ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های مربوطه و اقدام کنند

منبع: فارس

349901