سرقت ارزهای دیجیتال توسط مالک کافی نت

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری مالک کافی‌نتی که با در اختیار داشتن رمزعبور شاکی اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال وی کرده بود خبر داد و گفت: شهروندان از در اختیار قرار دادن رمزهای عبور خود به دیگران خودداری کنند.

تصویر سرقت ارزهای دیجیتال توسط مالک کافی نت

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر بیان کرد: شخصی با مراجعه به این پلیس بیان داشت که چند ماه پیش با مراجعه به کافی‌نت اقدام به ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال و ساخت کیف پول کرده و معادل 500 میلیون ریال ارز دیجیتال خریداری کرده است؛ اما پس از گذشت دو هفته متوجه برداشت و انتقال تمامی وجوه از کیف پول خود شده است.

وی افزود: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در بررسی‌های فنی انجام شده هویت عامل برداشت غیرمجاز از حساب کشف شده و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی متهم دستگیر و درخصوص موضوع پرونده و علت برداشت ارزهای شاکی از وی تحقیق به عمل آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در جواب تحقیقات اظهار کرد که کیف پول خود را در کافی‌نتی در سطح شهر اهواز ایجاد کرده و کلیه کارهای خرید و فروش ارزها نیز توسط صاحب کافی‌نت صورت گرفته است که در ادامه صاحب کافی‌نت احضار و کلیه تجهیزات کافی‌نت وی جمع‌آوری و جهت بررسی به کارشناسان سپرده شد.

این مقام مسئول بیان کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات کارشناسان پلیس فتا لب به اعتراف گشود و در تشریح شیوه مجرمانه خود گفت: پس از ایجاد کیف پول و خرید ارز برای شاکی و با توجه به اینکه رمزهای کیف پول وی را در اختیار داشتم، پس از مدتی اقدام به انتقال ارزهای شاکی به کیف پول دیگری می‌کردم.

سرهنگ حسینی از معرفی متهم پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد و به شهروندان توصیه کرد : جهت انجام امورات خود به کافی‌نت‌های دارای مجوز فعالیت مراجعه کرده و از قرار دادن رمزهای عبور خود در اختیار دیگران خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشابه یا هرگونه مورد مجرمانه دیگر آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.

349856