انتشار کتاب «پسرک فقیر»

کتاب «پسرک فقیر» ترجمه غلامرضا امامی منتشر شد.

تصویر انتشار کتاب «پسرک فقیر»

به گزارش سایت خبری پرسون، نشر پرتقال از مجموعه «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک» خود کتاب «پسرک فقیر» اثر مارک تواین و ترجمه غلامرضا امامی (و تصویرگری نیکولت) را با شمارگان هزار نسخه، ۲۴ صفحه و بهای ۲۹ هزار تومان منتشر کرد.

«پسرک فقیر» داستان طنزی است که شیوه روایتش به صورت داستان در داستان است. این داستان در پارت اولش قصه پسرک فقیری در فیلادلفیا را روایت می‌کند که برای یافتن شغل به بانکی می‌رود و در نهایت مدیر بانک بخشی از ثروتش را به او اهدا می‌کند و بعد پسرک با دختر مدیر بانک ازدواج می‌کند.

در پارت دوم مخاطب متوجه می‌شود که این قصه‌ای بوده که عموی راوی برایش تعریف کرده و راوی قصه هم که پسری خردسال است به بانکی می‌رود تا همان شیوه پسرک فقیر پارت اول را پیاده کند، اما موفق نمی‌شود.

مارک تواین (درگذشته به سال ۱۹۱۰) نویسنده شهیر آمریکایی است. وی در دوازده سالگی پدرش را از دست داد و نخست به کارگری و حروفچینی و بعد به ناخدایی کشتی پرداخت. داستان‌های زیبای طنزآمیز تواین به بیشتر زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌اند و هر ساله میلیون‌ها نسخه از قصه‌هایش منتشر می‌شود.

عمده شهرت مارک تواین به خاطر نگارش رمان‌هایی چون «ماجراهای هاکلبری فین»، «ماجراهای تام سایر» و «شاهزاده و گدا» است. از این آثار بارها برای ساخت فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و سریال‌های انیمیشن، اقتباس شده است.

اما مجموعه «نویسندگان بزرگ، خواننده‌های کوچک» نشر پرتقال شامل داستان‌هایی است که نویسندگان بزرگ برای کودکان نوشته‌اند. از این مجموعه پیشتر کتاب‌هایی چون «گربه و شیطان» جیمز جویس، «قدرت جهانی شش مرد» برادران گریم، «زیبای خفته» شارل پرو و «بلبل امپراتور چین» هانس کریستین اندرسن، جملگی با ترجمه غلامرضا امامی منتشر شده است.

349832