مدیر فرودگاه زنجان:

اعزام به عتبات از فرودگاه مشروط به درخواست حج و زیارت است

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه اعزام به عتبات عالیات منوط به درخواست حج و زیارت است گفت: آمادگی این فرودگاه برای انجام هر نوع پروازی، وجود دارد.
تصویر اعزام به عتبات از فرودگاه مشروط به درخواست حج و زیارت است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان اظهار کرد: فرودگاه زنجان به دلیل شیوع کرونا بیش از یک سال است که پرواز مسافری ندارد اما به پروازهای غیربرنامه‌ای و عملیاتی خدمات ارائه داده و این آمادگی را دارد. در هر ساعتی از شبانه‌روز پرواز داشته باشد که این امر مستلزم درخواست بخش خصوصی است.

وی در مورد اینکه اعزام اربعین امسال از طریق هوایی انجام خواهد شد و آیا فرودگاه زنجان پروازی به عتبات عالیات خواهد داشت، عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای اعزام به مراسم اربعین باید با درخواست و ابلاغ حج و زیارت انجام شود و فرودگاه زنجان آمادگی ارائه خدمات را دارد اما با توجه به اینکه امسال اعزام عمومی به اربعین انجام نمی‌شود، سفر از استان نیز دور از انتظار است.

مدیر فرودگاه زنجان در مورد راه‌اندازی «کارگوترمینال» (پایانه صادراتی بار هوایی)، تصریح کرد: فرآیند راه‌اندازی این پایانه برای تسهیل در صادرات و واردات محصولات به استان در حال انجام است و بخش خصوصی باید طرح توجیهی فنی و اقتصادی را ارسال کند تا منجر به عقد قرارداد شود و در آینده احداث آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مالکیت همه فرودگاه‌های کشور را دارد، بیان کرد: این شرکت از درآمد کل برای همه فرودگاه‌ها هزینه می‌کند اما با شیوع کرونا و لغو کاهش بسیاری از پروازها، درآمدها نیز کاهش یافته و در واقع خیلی از فرودگاه‌ها متحمل ضرر و زیان شدند اما دولت متعهد است فرودگاه‌ها را عملیاتی نگه دارد.

قاسمی با بیان اینکه فرودگاه زنجان در این مدت تعطیل نبوده و پروازهای غیربرنامه‌ای از جمله پروازهای نظامی، امدادی، آموزشی، اعزام مقامات، اورژانس و هلال‌احمر را برقرار کرده است، یادآور شد: در پنج ماهه نخست امسال ۱۰۷۰ پرواز غیرمسافری در این فرودگاه انجام شده و خدمات ناوبری و سوخت‌گیری به ناوگان هوایی را ارائه داده است.

مدیر فرودگاه زنجان خاطرنشان کرد: برای انجام پروازهای امدادی اورژانس و حمل سریع‌تر بیمار در داخل شهر منطقه‌ای در بیمارستان آیت‌الله موسوی برای آشیانه بالگرد تعبیه شده است و پروازها با نظارت فرودگاه انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

349658