تناقضات لغو تردد شبانه / مردم باز هم جریمه می شوند؟

از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز محدودیت های تردد بین شهری، داخل شهری و شبانه اجرایی شدند اما در ادامه سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از شرط لغو ممنوعیت تردد شبانه سخن گفت.
تصویر تناقضات لغو تردد شبانه / مردم باز هم جریمه می شوند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته خبر لغو محدودیت های تردد شبانه در شهرهایی که واکسیناسیون ۲۴ ساعته دارند، توسط سخنگوی ستاد مقابله با کرونا به مردم اطلاع رسانی شد.

در پی آن علیرضا رئیسی ضمن اعلام این خبر از مردم خواهش کرد، فقط برای موارد ضروری نظیر واکسیناسیون تردد شبانه داشته باشند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به قانون منع تردد شبانه برای جلوگیری از شیوع گسترده تر ویروس کرونا به خصوص در دورهمی ها گفت که بهتر است مردم از این شرایط بوجود آماده فقط برای تسریع در امر واکسیناسیون بهره ببرند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اما درپی خبر اعلام شده گفت: هنوز لغو منع تردد شبانه به پلیس ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ و موافقت، زمان لغو تردد اعلام خواهد شد.

ایمان قربانی مشاور فرماندار تهران شروع کار سایت جدید صدور مجوز تردد در تهران را از صبح فردا اعلام کرد. شهروندان فقط از طریق سایت taradodtehran.com اقدام به اخذ مجوز تردد کنند. در واقع هیچگونه مجوز حضوری برای تردد در محل فرمانداری تهران صادر نمی‌شود. مهلت ثبت نام در سامانه از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا خواهد بود. سایت اعلام شده روز‌های پنج‌شنبه و جمعه بسته می شود.لازم به یادآوری است، هر پلاک خودرو در ماه یکبار می‌تواند ثبت‌نام کند و مجوز‌هایی که صادر می‌شود صرفا برای یک هفته است و پس از آن هیچ اعتباری ندارد.

طرح محدودیت تردد شبانه از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد به اجرا در آمد. در واقع قدمت اجرایی شدن این طرف در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر بیش از ۹ ماه قدمت دارد.
آخرین وضعیت طرح ترافیک و ساعات کار ادارت تهران

طرح ترافیک و آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ در تهران در حال اجرا شدن است.لازم به ذکر است که امکان یک خروج رایگان پس از ساعت ۱۴:۳۰ از این دو محدوده وجود دارد. همچنین، یک ورود رایگان برای ساکنین این دو محدوده پس از ساعت ۱۴:۳۰ امکان پذیر است. جریمه ۷۹ هزار تومانی نیز در صورت عدم رزرو پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک اعمال خواهد شد.همچنین لازم به یادآوری است از ابتدای شهریور ماه ساعت کاری ادارات و سازمان‌های استان تهران به ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ تغییر کرد.

منبع: گسترش نیوز

349475