نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

حمله به پایگاه عین‌الاسد گوشزدی از اقتدار ایران به دشمنان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به حمله به پایگاه عین‌الاسد اشاره کرد و گفت: این حمله گوشزدی از اقتدار ایران به دشمنان بود.
تصویر حمله به پایگاه عین‌الاسد گوشزدی از اقتدار ایران به دشمنان بود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان شامگاه دیروز (۲۰ شهریورماه) در آیین گرامی‌داشت یاد و خاطره امام جمعه فقید زنجان، آیت‌الله سیداسماعیل موسوی با بیان اینکه ایشان برکت بزرگی برای استان زنجان بود، اظهار کرد: سال‌ها از رحلت آیت‌الله موسوی می‌گذرد اما همچنان یاد ایشان در دل مردم زنجان زنده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، دشمنان به راحتی به ایران حمله کرده و بعد از ضربه زدن فرار می‌کردند اما اکنون شرایط و جایگاه ایران به برکت انقلاب اسلامی فرق کرده و به تعبیر رهبر انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است، افزود: ما کشوری وبازده و شاه‌زده بودیم و در سال‌های گذشته سلاطین نالایق بر کشور حکومت می‌کردند و در آن دوران هر بار به ایران حمله‌ می‌شد و بخشی از خاک کشور به دست دشمن می‌افتاد ولی بعد از انقلاب هر روز بر اقتدار ایران افزوده شد.

این مسئول ادامه داد: در روزهای نخست هشت سال جنگ تحمیلی هشت پایگاه هوایی ایران مستقیماً توسط جنگنده‌های هوایی عراق بمباران شد و دشمن توانست پیشروی کند.

آیت‌الله خاتمی شرایط جنگ ایران و عراق را به جنگ صفین تشبیه کرد و گفت: در برابر دشمن دو راه داشتیم اول اینکه در برابر او سر تسلیم فرود آورده و کشور را تسلیم کنیم و یا در برابرش بایستیم که به فرمان امام راحل، همه ملت ایران در دفاع از کشور به میدان آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در پایان هشت سال جنگ تحمیلی از ۱۷ کشور اسیر داشتیم و صدام در طول جنگ تنها نبود و بسیاری از کشورها برای براندازی جمهوری اسلامی ایران با رژیم بعثی عراق متحد شده بودند، ادامه داد: در ابتدای جنگ تحمیلی هواپیماهای عراقی مراکز حساس کشور را بمباران می‌کردند تا به کشور ضربه بزنند. بنا نبود که جنگ تحمیلی ایران هشت سال طول بکشد و دشمن در توهم این بود که ایران را در کم‌ترین زمان به تصرف خود در می‌آورد.

وی با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام برای دفاع از انقلاب، یادآور شد: حال باید دید که صدام و حامیان صدام در کجا هستند و ایران مقتدر کجا قرار دارد؟ امروز ایران به یک کشور مقتدر در دنیا تبدیل شده است و در حال حاضر نیز قطع به یقین اگر دشمنان می‌دانستند در حمله نظامی به ایران موفق می‌شوند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: وقتی موشک‌های ایران مقتدر پایگاه عین‌الاسد را با خاک یکسان کرد، این حرکت گوشزدی به دشمن بود که دیگر دوران بزن در رو به اتمام رسیده و امروز آن چیزی که جرات تجاوز دشمن را گرفته، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در عرصه سخت، دشمن به قدرت ایران پی برده است و می‌داند که در این عرصه توان مقابله با ایران را ندارد، خاطرنشان کرد: در عرصه نرم نیز اگر پشت سر و حامی امام مسلمین باشیم و از کشور یک صدا در بیاید، پاسخ قاطعی به دشمن خواهیم داد.

منبع: ایسنا

339066