زلفی گل:

تا اطلاع ثانوی جلسات هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه ها تشکیل نشود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا تعیین تکلیف نهایی؛ جلسات هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی، تشکیل نشده و هیچ حکمی صادر نشود.

تصویر تا اطلاع ثانوی جلسات هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه ها تشکیل نشود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره جذب اعضای هیئت علمی گفت: با توجه به اینکه فرآیند جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی از دو بخش بررسی صلاحیت علمی و بررسی صلاحیت عمومی و همچنین اخذ استعلامات لازم از مراجع ذی‌صلاح صورت می‌گیرد؛ لازم است هیات‌های اجرایی جذب، فرآیند‌های قانونی لازم را طبق روال انجام دهند تا حق افراد تضییع نشود.

وزیر علوم افزود: اما جلسات هیات‌های اجرایی جذب با توجه به بخشنامه شماره ۱۱۹۳۹۳/و مورخ ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ تا تعیین تکلیف نهایی تشکیل نشده و هیچ حکمی صادر نشود.

بر اساس این گزارش؛ اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیئت علمی از امروز شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۶ مهرماه ادامه دارد. همچنین فرایند ثبت‌نام متقاضیان برای جذب در دانشگاه‌ها نیز از ۱۷ آبان ماه آغاز و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

تغییر تقویم فراخوان‌های سالیانه از شهریور و بهمن به اردیبهشت و آبان به این دلیل صورت گرفته که فاصله دو فراخوان طوری باشد که امکان به پایان رساندن دوره رسیدگی به فراخوان قبلی پیش از آغاز فراخوان جدید فراهم شود و با نظر به مجموع محاسبات و بررسی‌های انجام شده از این پس ورود به فراخوان جدید صرفاً برای مؤسسات و دانشگاه‌هایی ممکن است که کار رسیدگی به پرونده فراخوان قبلی، حداقل در بلوک‌های مربوط به دانشگاه را به پایان رسانده باشند.

338990