امام جمعه یزد:

مدارس قرآنی با تغییر در سیستم آموزشی آینده کشور را متحول کنند

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت کادرسازی گفت: مدارس قرآنی با تغییر در سیستم آموزشی و اولویت دادن به تربیت دینی و قرآنی، آینده کشور را با تربیت نیروهای متدین متحول کنند.
تصویر مدارس قرآنی با تغییر در سیستم آموزشی آینده کشور را متحول کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان یکی از مدارس قرآنی یزد با ابراز خرسندی از فعالیت مدارس قرآنی در یزد و تربیت نونهالان بر اساس تربیت اسلامی و قرآنی اظهار داشت: ما نیز همواره بر راه اندازی مجتمع های قرآنی در کنار مدارس و تربیت دینی دانش آموزان و کادرسازی برای آینده تاکید داشته ایم.

وی تاکید کرد: تربیت نیرو برای آینده بسیار حائز اهمیت است و در تربیت این نیروها باید مقوله‌های دینی و اخلاقی به شکل ویژه مدنظر باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تجربه راه اندازی دبیرستان معارف را در شهرکرد داریم، افزود: کادرسازی در این دبیرستان اتفاق افتاده و اکنون دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل کرده اند، در حال اداره شهر و استان هستند و عده ای از آنها نیز افراد اثرگذار و کارشناس در امور دینی و مذهبی شده اند.

ناصری با بیان اینکه سیستم آموزشی ما نیازمند تحول است، اظهار داشت: سه عنصر تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها از صد سال پیش حذف شده و آموزش‌های ارائه شده، سطحی و بر اساس «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» بوده است که در این سبک، مقوله خلاقیت و نوآوری مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای عقب نگه داشتن مسلمانان به ویژه ایرانیان از دوران تحصیل و آموزش آغاز شد و تلاش کردند با حذف تدین، تفکر و تعقل از سیستم آموزشی، از رشد مسلمانان جلوگیری کنند، افزود: آنها می‌دانستند مسلمانان با این سه عنصر رشد می‌کنند و قدرت تشخیص حق و باطل از یکدیگر را پیدا می‌کنند و اگر این اتفاق بیفتد، از سیطره و تسلط آنها خارج خواهند شد و بازار آنها کساد خواهد شد زیرا آنها ما را همواره مصرف کننده علم و کالای خود می خواهند.

ناصری ادامه داد: بعضاً دانش آموزان ۱۲ سال در مدرسه و سال‌ها در دانشگاه درس می‌خوانند اما برخی از آنها حتی چند ساعت در مورد آنچه می‌خوانند، فکر نمی‌کنند و وقتی هم از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، اول بیکاری آنهاست در حالی که فارغ التحصیلی باید ابتدای مسیر کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و تلاش باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: غربی‌ها دین را به نحوی از آموزش‌های ما کنار گذاشته اند که دانش آموزان ما از اول هویت خدایی نداشته باشند و با معنای توکل آشنا نباشند تا همواره چشمشان به دست بیگانگان باشد.

وی ادامه داد: این سیستم آموزشی، خودباوری را در جوانان ما از بین برده و در شرایطی که استعداد و خلاقیت بسیار بیشتری نسبت به چینی ها دارند، در تولید بسیاری از قطعات و صنایع ساده، چشم به سایر کشورها دارند.

ناصری همچنین تاکید کرد: وقتی نوجوان و جوان ما قدرت تعقل نداشته باشد، انتخاب‌هایش تحت تاثیر قرار می گیرد و همین است که عده ای سخنان بی اساس رسانه های بیگانه را می پذیرد اما سخنان دلسوزان خود و بزرگان کشور را نمی پذیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: راه اندازی مدارس قرآنی می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند و با ایجاد تحول در سیستم آموزشی و اولویت دادن به تربیت دینی و قرآنی، آینده کشور را متحول کند.

ناصری تصریح کرد: متولیان مدارس قرآنی باید مراقب باشند تا از مسیر و هدف خود منحرف نشوند تا اعمال خوب آنها ضایع نشود.

امام جمعه یزد بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران در راه اندازی مدارس قرآنی و دبیرستان‌های معارف تاکید کرد و گفت: همه باید برای کادرسازی تلاش کنند و به نحوی برنامه ریزی کنند که ظرف چند سال آینده 50 هزار نیروی متدین، کارآمد و انقلابی در یزد تربیت شوند.

در این نشست مسائل و مشکلات و نیازهای این مدرسه قرآنی که بالغ بر هشت سال فعالیت کرده است، مطرح شد که از نیازهای اصلی این مدرسه، فضای مناسب برای ادامه فعالیت است.

338848