مرور اتفاقات جهان ورزش به روایت پرسون؛

از حاشیه سوپرکلاسیکو تا برد شیرین یوزها

برد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی عراق و حاشیه تقابل تیم های برزیل و آرژانیتن در رقابت های انتخابی جام جهانی مهمترین اتفاق ورزشی هفته گذشته به شمار می رود.

تصویر از حاشیه سوپرکلاسیکو تا برد شیرین یوزها

به گزارش سایت خبری پرسون، در هفته ای که آخرین ساعات آن را می گذرانیم ورزش ایران و جهان شاهد برگزاری رویدادهای مختلفی بوده است.

*دیداری پرحاشیه ای که نیمه کاره ماند!

بازی تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و برزیل که در دور هشتم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در خاک برزیل آغاز شده بود به دلیل دخالت پلیس برزیل برای دستگیری چند بازیکن آرژانتین در دقیقه 5 به حالت تعلیق درآمد. سه بازیکن تیم ملی آرژانتین، امیلیانو مارتینس، کریستین رومرو و جووانی لوسلسو با وجود کسب جواز حضور در این بازی به دلیل ارائه مدارک جعلی برای کسب مجوز ورود به خاک برزیل به دردسر افتاده‌اند. گویا این سه نفر به علاوه امیلیانو بوئندیا یکی از بازیکنان ذخیره آلبی‌سلسته به دروغ گفته‌اند که مدت قرنطینه اجباری برای ورود به برزیل را سپری کرده‌اند. به همین دلیل هم بازی در دقیقه 5 متوقف شد، چرا که گروهی از افسران پلیس و مقامات بهداشت برزیل وارد زمین بازی شدند. زمانی که آنها قصد مشایعات 4 بازیکن آرژانتین به خارج از زمین بازی را داشتند با مخالفت سایر بازیکنان این تیم مواجه شدند که این ماجرا منجر به رخ دادن صحنه‌هایی بی‌سابقه در مهمترین بازی فوتبال آمریکای جنوبی موسوم به سوپرکلاسیکو شد. تیم های برزیل و آرژانتین منتظر رای فیفا در خصوص این دیدار هستند!

*پیروزی تیم ملی

تیم ملی کشورمان سه شنبه شب و در دومین دیدار خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی عراق را با سه گل از پیش رو برداشت. تیم ملی فوتبال ایران با این نتیجه با 6 امتیاز صدرنشین گروه A مسابقات شد و البته اسکوچیچ نیز با این برد به رکورد 9 برد پی در پی با تیم ملی رسید.عراق با این نتیجه یک امتیازی باققی ماند و در رده چهارم جدول باقی ماند. تیم ملی کشورمان با این برد به صدر جدول رده بندی آسیا نیز دست یافت.

*استعفای مدیرعامل پرسپولیس

هفته گذشته اعضای هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با سید حمید سجادی دیدار کردند و در خصوص مسایل و موضوعات مرتبط با دو باشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این جلسه بنا بر پیشنهاد اعضای هیأت مدیره پرسپولیس و اصرار جعفر سمیعی با استعفای مدیرعامل باشگاه سرخ پوشان پایتخت موافقت شد.

*وعده رئیس فیفا برای حضور در ایران

شهاب الدین عزیزی خادم که پس از برد تیم ملی مقابل عراق در قطر حضور داشت دیدارهایی با شخصیت های مهم فوتبال آسیا و جهان برگزار کرد که مهمترین آن ملاقات با رئیس فیفا بود. جیوانی اینفانتینو، رئیس فیفا بعد از این دیدار اعلام کرد که به زودی به ایران خواهد آمد. وی طی پیامی گفت: سلام به تمام هواداران در ایران، در خاطرم است که در جام جهانی گذشته در کازان دیداری بین اسپانیا و ایران بود و ۴۰ هزار هوادار ایرانی در استادیوم حضور داشتند. وی ادامه داد: احساسات پرشور هواداران در این بازی، یکی از فوق‌العاده‌ترین لحظات تمام جام جهانی بود که این هواداران 90 دقیقه با حمایت فوق‌العاده‌شان و عکس‌العمل‌های خود، نمادی از حضور یک ملت در جام جهانی و کنار تیم ملی کشورشان بودند. تشکر از شما بابت این همه احساسات وصف ناپذیری که دارید.

*اعتراض دبیر

هفته گذشته علیرضا دبیر در مراسم افتتاح کمپ تیم های ملی کشتی خطاب به وزیر ورزش، گفت: اگر آن چیزی که حق کشتی است داده شود حتما کشتی بالا می‌آید. ما به همه مسابقات تیم می فرستیم همین امشب ۱۴ کشتی گیر به بلاروس می فرستیم که هزینه‌شان نفری ۳۱ میلیون تومان می شود. اگر ۳ ماه مانده به المپیک پول به ما بدهید به کار ما نمی آید. تا یک قران آخر پولمان را وزارت ورزش باید بدهد. دیروز معاون شما یک میلیارد به ما داد؛ می خواهم چه کار؟ چون شما آمدید من راحت‌تر حرف می زنم. در سالن های کشتی مسئولان سینه شان را ستبر می کنند. حتما باید به ورزش های دیگر هم برسید اما کشتی مثل خاویار است و باید ویژه دیده شود. آنقدر حرف می زنم تا من را بردارید. من برای کشتی همه کار می کنم.

*تصمیم معروف

پس از ناکام ماندن تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های المپیک صحبت‌هایی از خداحافظی باتجربه‌های تیم به گوش رسید. تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به مرحله یک چهارم نهایی والیبال المپیک بازماند تا تیم طلایی ایران در این رقابت‌ها ناکام باشد. سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با انتشار پستی اعلام کرد که از تیم ملی والیبال ایران خداحافظی کرده است. پس از خداحافظی ستاره والیبال ایران و جهان، معروف اعلام کرد که فعالیت های والیبالی خود را ادامه خواهد داد. معروف اکنون در آمریکا کلاس‌های والیبال را برگزار می کند و در قامت یک مربی به بازیکنان علاقه مند آموزش می‌دهد.

338704