نشست سه‌ جانبه مصر، اردن و فلسطین

سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، همتای اردنی و ریاض مالکی، همتای فلسطینی او امروز کمی پیش از آغاز صد و پنجاه و ششمین نشست شورای وزارتی اتحادیه عرب در کاخ التحریر در ساختمان وزارت خارجه مصر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
تصویر نشست سه‌ جانبه مصر، اردن و فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر، در این دیدار آخرین تحولات مساله فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای بازگشت به روند صلح مورد بحث و بررسی سه طرف قرار گرفته و همچنین آغاز یک روند مذاکراتی جدی و سازنده جهت دستیابی به راه‌حلی جامع، عادلانه و بر اساس راه‌حل دوکشوری که ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی باشد، بررسی شد.

احمد حافظ گفت: شکری در این دیدار بار دیگر بر موضعگیری ثابت مصر در حمایت از مساله فلسطین و حقوق قانونی ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باید برای ایجاد شرایطی مناسب جهت پیشبرد روند صلح در مرحله آتی که صلح و ثبات را در منطقه محقق کند، به وظیفه خود عمل کنند.

همچنین وزیر خارجه مصر در این دیدار بر لزوم توقف شهرک‌سازی‌ها در سایر مناطق فلسطین و حمایت از حقوق قانونی فلسطینی‌ها تا زمانی که کشور مستقل آنها تشکیل شود، تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، دو طرف اردنی و فلسطینی نیز از ابتکار عمل مصر برای بازسازی غزه و حمایت از توسعه مناطق فلسطین و نیز اقدامات مستمر این کشور در تحقق آشتی فلسطین تقدیر کردند.

همچنین در این دیدار وزرای مصر، اردن و فلسطین درباره مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضعگیری‌ها درباره برخی مسایل کشورهای عربی و راه‌های تقویت همکاری‌ها میان این کشورها تبادل‌نظر و توافق کردند به رایزنی‌های سه‌جانبه خود درباره منافع سه کشور و سه ملت ادامه دهند.

منبع: ایسنا

338654