وزیر ورزش و جوانان با متخصصین ورزش بانوان دیدار کرد

حمید سجادی گفت: مدافع ورزش بانوان هستم و نیاز به برنامه‌ریزی برای استقرار نظام عدالت جنسیتی در ورزش داریم.
تصویر وزیر ورزش و جوانان با متخصصین ورزش بانوان دیدار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز (پنجشنبه) طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک و جمعی از متخصصین تربیت بدنی و ورزش بانوان با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سجادی در این دیدار، اظهار داشت: مدافع ورزش بانوان هستم و یکی از دغدغه‌های اصلی من حوزه ورزش بانوان است. در برخی از کمیسیون‌های مجلس نیز درخصوص برنامه‌های حوزه بانوان از من سوال شد چون این حوزه برای همه مهم است. ورزش بانوان ما باید در کشور خودکفا شود و سعی می‌کنیم در ریل‌گذاری ورزش بانوان از خود این عزیزان استفاده کنیم. تمام دغدغه‌ها و مشکلات ورزش بانوان را قبول دارم چون خودم از جنس ورزش هستم.

طاهریان، نایب رییس کمیته ملی المپیک نیز در این جلسه گفت: حضور سجادی را در راس ورزش کشور به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که مثل گذشته از حمایت‌های ایشان در بخش ورزش بانوان بهره‌مند شویم. خواسته همه جامعه زنان ورزشکار از وزیر ورزش و جوانان این است که در همه جلسات درخصوص اهمیت توجه به ورزش بانوان صحبت شود. ما نیاز به برنامه‌ریزی برای استقرار نظام عدالت جنسیتی در ورزش هستیم.

وی افزود: شرایطی در ورزش بانوان ایجاد شده که نگاه‌ها تغییر کرده و امروز شاهد افتخارآفرینی دختران ایران در میادین مختلف هستیم. بحث مطالبات زنان در ورزش باید به صورت جدی دیده شود و برای کسب کرسی‌های بین‌المللی حمایت شوند.

منبع: ایرنا

338647