فیفا؛

ایران گام بلندی در راه صعود به جام جهانی برداشت

سایت فیفا به تمجید از تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.
تصویر ایران گام بلندی در راه صعود به جام جهانی برداشت

به گزارش سایت خبری پرسون، سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخصوص پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل عراق در دور انتخابی جام جهانی 2022 قطر نوشت: هر زمان که این دو رقیب همسایه دیرین با هم روبرو می‌شوند، تقابلی دشوار و جنگنده دارند. این شرایط اما این بار وجود نداشت و عراق شکست سنگینی در دوحه متحمل شد. تیم ملی ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل عراق در سومین تقابل دو تیم در دور مقدماتی جام جهانی قطر، گام بلندی در راه صعود به جام جهانی برداشت.

علیرضا جهانبخش در سومین دقیقه توانست ایران را پیش بیاندازد؛ سپس مهدی طارمی از فاصله نزدیک اختلاف را دوبرابر کرد و علی قلی زاده در آخرین دقیقه، تیر خلاص را زد تا ایران پیروزی مهمی به دست بیاورد. این تیم در هر دو مسابقه خود پیروز شد و علیرضا جهانبخش در هر دو بازی گلزنی کرد تا ایران به صدر جدول گروه A برسد. مهاجم تیم ملی ایران با زدن گل پیروزی‌بخش مقابل سوریه در بازی اول، تیمش را از تساوی در این مسابقه نجات داد.

ایران به عملکرد بی‌نقص خود تحت هدایت دراگان اسکوچیچ ادامه داد و پیروزی‌های متوالی خود را با مربی کروات به عدد 9 رساند. اسکوچیچ که یک سال و نیم پیش جانشین مارک ویلموتس شد، اخیراً دوران بازیابی خود را از ویروس کرونا پشت سر گذاشت. استرالیا هم به اولین تیمی تبدیل شد که به 10 پیروزی متوالی در یک دوره از مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا می‌رسد.

منبع: تسنیم

338438