صفر تا صد اخبار بیت کوین در هفته گذشته

هفته گذشته شاهد روزهای پر فراز و نشیب برای ارزهای دیجیتال بودیم و بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال در صد این اخبار قرار داشت.

تصویر صفر تا صد اخبار بیت کوین در هفته گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته شاهد اتفاق‌های باورنکردنی در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. بیت کوینی که تا ظهر حتی به ۵۳ هزار دلار نیز رسید اما در ساعت‌های پایانی روز به معنای واقعی با کله سقوط کرد و به قیمت ۴۲۸۰۰ دلار رسید.

بیت کوین در روزهای گذشته مقاومت ۴ ماهه خود را شکسته بود و این حجم از ریزش آن هم تنها در یک ساعت خیلی‌ها را در بازار شوکه کرد. ریزش از ۵۲ هزار دلار به ۴۲ هزار دلار دارایی معامله گران را به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار لیکوئید کرد.

ریزش پادشاه ارزهای دیجیتال بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز تاثیرگذاشت. گزارش‌های آماری موجود نشان می‌دهد که صرافی Bybit هم‌زمان با ریزش بیت کوین بیشترین حجم لیکوئید را تجربه کرده است. صرافی Huobi و بایننس نیز در جایگاه دوم و سوم لیکوئید شدن سرمایه قرار گرفتند.

ریزش بیت کوین

اما فقط بیت‌کوین نبود که با افت قیمت همراه شد، سایر ارزهای دیجیتال مثل اتریوم، دوج‌کوین و بایننس کوین نیز بیش از ۱۰ درصد ریزش را تجربه کردند. دور از ذهن نیست که به واسطه رشد ۶ هزار دلاری بیت کوین در روزهای گذشته این روند نوعی اصلاح باشد.

نگاهی به اخبار و اظهارنظرهای مهم درباره بیت کوین

در هفته گذشته خبرها و اظهارنظرهای گوناگونی پیرامون بیت کوین منتشر شد که مطمئناً تأثیرگذار بر قیمت این رمز ارز بوده‌اند. در ادامه این اخبار و اظهارنظرها را بررسی می‌کنیم.

ماینرها ۱۵۷۰ بیت کوین فروخته‌اند

در هفته گذشته موضوع مهم اقدام به فروش بیت کوین توسط ماینرها بود که فروش گسترده‌ای که تقریباً ۷۸/۵ میلیون دلار بیت کوین را با قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار فروختند.

هشدار امریکا درباره کلاه‌برداری

در تازه‌ترین بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا عنوان شده است که ورود به فعالیت‌های مشکوک برای کسب سود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت. خصوصاً ورود به رمزارزهای تازه و مشکوک این ریسک را بالا می‌برد.

لایحه‌ای برای به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال

پاناما کشوری هست که ارزهای دیجیتال را رسمی می‌کند. این کشور با بلاک چین، دارایی‌های دیجیتال و اینترنت همراه خواهد شد.

پرداخت ویزا با بیت کوین در برزیل

نایب رئیس بخش کسب‌وکارهای ویزا در برزیل، اعلام کرد که پلتفرم ویزا در این کشور با ارزهای دیجیتال سازگار خواهند شد. همچنین فعالیت‌های بانکداری سنتی با سیستم ارزهای دیجیتال ادغام خواهد شد.

بیت کوین با آلمانی‌ها نیز همراه شد

سازمان مدیریت دارایی آلمانی نیز اعلام کرده است که بیت کوین به صندوق‌های دارایی خود اضافه خواهد کرد. همچنین از سه ماهه چهارم امسال حجم بیت کوین در صندوق‌ها را افزایش خواهد داد.

کمپین مجازی برای بیت کوین

بعد از اجرای قانون بیت کوین در السالوادور بیت کوینرها در توییتر کمپینی مجازی ایجاد کردند. این کمپین بازتاب گسترده‌ای داشت و از مردم خواستند، در راستای حمایت از بین کوین در روز ۷ سپتامبر مقداری بیت کوین خریداری کنند. این کمپین با هشتگ #۷SeptemberBuyBTC برگزار شد و چهره‌های برجسته‌ای مانند مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی نیز از این کمپین حمایت کردند.

افزایش تقاضا برای تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال در ویتنام

در هفته گذشته شاهد افزایش تقاضا برای تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در کشور ویتنام بودیم. به این واسطه قیمت سخت‌افزار برای استخراج بیت کوین، اتریوم افزایش پیدا کرده است.

بیت کوین در السالوادور

دولت السالوادور به عنوان اولین دولت بیت کوین را در تاریخ ۷ سپتامبر به رسمیت شناخت و در تازه‌ترین تصمیم اعلام کرد، مشاغلی که بیت کوین را نپذیرند، مجازات خواهند شد.

همچنین مک‌دونالد به تازگی اعلام کرد، در شعبات مک‌دونالد السالوادور مردم می‌توانند از بیت کوین استفاده کنند.

بیانیه روسیه در خصوص بیت کوین

روسیه فعلاً تیر خلاص را به ارزهای دیجیتال زد و کاخ کرملین اعلام کرد، به واسطه آسیب‌های احتمالی به نظام مالی روسیه، هنوز آمادگی پذیرش رمزارزها را ندارند.

وضعیت فعلی بیت کوین

در لحظه انتشار این گزارش بیت کوین مقداری از افت قیمت خود را جبران کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین در کانال ۴۵ هزار دلار قرار دارد. با وجود ریزش‌های اخیر یک استراتژیست ارشد شبکه بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که احتمالاً قیمت بیت کوین تا ابتدای سال میلادی جدید به ۱۰۰ هزار دلار برسد. در تازه‌ترین شاخص ترس و طمع شاهد شاخص “طمع شدید” هستیم و به این واسطه احتمالاً بازار ارزهای دیجیتال گرم خواهد شد.

منبع: گسترش نیوز

338436

مطالب مرتبط