مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد:

بیش از یک میلیون یزدی عضو تعاونی ها هستند/فارغ التحصیلان بیکار دنبال میزنشینی هستند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد از عضویت بیش از یک میلیون یزدی در تعاونی های استان خبر داد.
تصویر بیش از یک میلیون یزدی عضو تعاونی ها هستند/فارغ التحصیلان بیکار دنبال میزنشینی هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، عماد تشکری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد گفت: متاسفانه مشکلات بخش کار آنچنان ما را مشغول کرده که در سال های گذشته از بخش تعاون غفلت شده و مغفول مانده است.

وی افزود: بالغ بر ۵۸۰۰ واحد تعاونی ثبت شده در استان وجود دارند که متاسفانه تنها ۳۳۰۰ واحد فعال هستند و بیش از یک میلیون نفر در این تعاونی ها اشتغال دارند.

تشکری تصریح کرد: بیشترین واحد‌های غیر فعال در تعاونی ها، تعاونی های خانوادگی هستند که با این تفکر شکل گرفتند که مزایایی برای آن ها در نظر گرفته شده اما با توجه به اینکه این تعاونی ها سهامی خاص محسوب می شوند مزیتی به همراه نداشته اند این تعاونی ها منفعل شدند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در ادامه؛ شناسایی موانع و مانع زدایی و تمرکز بر ایجاد اشتغال را از اولویت های وزیر جدید عنوان کرد و ابراز داشت: در جلساتی که با مقام وزارت داشتیم بر این دو محور تاکید شده و تمام توان خود را برای تحقق این اهداف به کار خواهیم بست.

تشکری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأثیرگذاری رسانه ها در خصوص ایجاد تغییرات و پابدارکردن آن ها در جامعه گفت: قطعا همراهی رسانه ها، منجر به اتفاقاتی خوبی به ویژه در حوزه اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کاهش اختلاف طبقاتی و افرایش دستمرد کارگران را منجر به افزایش سطح رفاه جامعه و به ویژه کارگران می شود چرا که امروزه رفاه یک بخش فردی و یک بعدی نیست که فقط عده خاصی از آن بهره مند شوند بلکه باید همه جامعه از رفاه برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: امروز کارفرمایی موفق است که کار گران را سرمایه خود بداند و برای حراست و حفاظت آنان تلاش کند.

تشکری در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون که در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان یزدی که بالاترین حجم بیکاران استان را تشکیل میدهند چه اقداماتی صورت گرفته گفت: البته برای توسعه استان نیاز به پذیرش کارگر از بیرون استان هستیم و اگر بخواهیم توسعه اشتغال را داشته باشیم ناچار باید به فکر اشتغال و نیروی کار آن باشیم البته خیلی از صنایع ما بالغ بر ۷۰درصد نیازمند افراد تحصیل کرده هستند اما متاسفانه فارغ التحصیلان ما به دنبال کارهای اداری و میز نشینی هستند و حاضر نیستند در مشاغل کارگاهی کار کنند.

338327

مطالب مرتبط