روح‌الامینی:

رسانه ها به پارلمان توهین نکنند/ نمایندگان از جایگاه مجلس پله نسازند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه نمایندگانی بخواهند بنا به هر دلیلی برای مسئولیت معاونت رئیس جمهوری یا استانداری از مجلس بروند این خلاف شأن مجلس است و نباید مجلس را پله‌ای برای مسئولیت‌های دیگر کرد.

تصویر رسانه ها به پارلمان توهین نکنند/ نمایندگان از جایگاه مجلس پله نسازند

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در تذکری خطاب به هیأت رئیسه با تاکید بر لزوم حفظ شدن و حرمت مجلس اظهار داشت: یکی از مطبوعات تیتر زده و نوشته است که مجلس از 500 روز فعالیت‌اش، تنها 6 روز حد نصاب داشته است؛ این حرف توهین به مجلس است.

وی با اشاره به معرفی برخی نمایندگان به عنوان وزیر پیشنهادی گفت: در بحث رأی اعتماد به هیات دولت، مجلس اختیار داشته که رأی بدهد یا ندهد و اگر نماینده‌ای به عنوان وزیر معرفی شده و رأی بیاورد، می‌تواند به دولت برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما اگر کسانی بنا به هر دلیلی برای معاونت رئیس جمهور، استانداری یا مسئولیت‌های دیگر بخواهند از مجلس بروند، این خلاف شأن مجلس است و نباید مجلس را برای جایگاه‌های دیگر پله کرد.

روح الامینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارند؛ برای یک جایی مثل وزارت، ضرورت پیش می‌آید، اما برای بقیه جاها شأن مجلس را حفظ کنید.

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار وزرای رئیس جمهور گفت: میثاق ما با وزرا بر اساس 16 بند اصل سوم قانون اساسی است که موضوعاتی مانند رفع تبعیض و گسترش عدالت را مطرح کرده و بحث عدالت را حضرت آقا نیز مورد تاکید قرار دادند که کارهای وزرا باید پیوسته عدالت داشته باشد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: وزرا پیوست‌های اصل سوم قانون اساسی را برای برنامه‌هایشان آماده کنند و کم کم به مجلس ارائه کنند.

338294