فناوری جدید ال‌جی؛ به‌سختی شیشه و بدون خط تا

شرکت ال‌جی نمایشگر صفحه نمایش تاشدنی جدید خود را معرفی کرد.

تصویر فناوری جدید ال‌جی؛ به‌سختی شیشه و بدون خط تا

به گزارش سایت خبری پرسون، امروزه اکثر گوشی‌های تاشدنی با دو مشکل اساسی مواجه هستند. نخست اینکه در محل تاشدن خط تا کاملاً مشخص است. مسئله دوم به محافظ پلاستیکی آن‌ها بازمی‌گردد که به نسبت شیشه‌های گوشی‌های ساده بسیار آسیب‌پذیرتر هستند. LG Chem به تازگی متریال جدیدی را برای پوشش نمایشگر معرفی کرده است که مدعی رفع این دو مشکل است. نمایشگر تاشدنی ال‌جی می‌تواند صنعت گوشی‌های تاشو را متحول کند.

این شرکت امروز فناوری موسوم به Real Folding Window را معرفی کرد. این فناوری یک پوشش مخصوص توسعه یافته برپایه polyethylene terephthalate (PET) است. LG Chem می‌گوید که این محافظ نازک‌تر از شیشه حرارت دیده بوده و با وجود انعطاف‌پذیری مثل پلاستیک، خود بسیار مقاوم است.

برخلاف پوشش‌های موجود که برپایه شیشه حرارت دیده و یا پلی‌‌آمید تولید می‌شود، پوشش جدید ال‌جی انعطاف‌پذیری بالایی داشته و یک گزینه مناسب برای گوشی‌های تاشدنی محسوب می‌شود. این پوشش می‌تواند مشکلات مزمن این نوع نمایشگر هم‌چون خط تا و چین‌خوردگی در بخش لولا را برطرف سازد.

دوام این نمایشگر بیش از ۲۰۰ هزار تا است

نمایشگر تاشدنی ال‌جی طبق آزمایشات حتی پس از ۲۰۰ هزار بار تاشدن کاملا سالم خواهد ماند. طبق اعلام این شرکت محافظ نمایشگر جدید قابلیت استفاده در صفحه نمایش‌های تاشدنی از بیرون و داخل را خواهد داشت. این محافظ بهبود قابل توجهی در محل تاشدن نمایشگر و قرارگیری لولا دارد.

LG Chem هم‌چنین اعلام کرده است که در تلاش است یک پوشش خاص بدون نیاز به پلاستیک را ارایه دهد. این موضوع احتمالا دست تولیدکنندگان را برای طراحی بهتر گوشی‌های تاشدنی باز می‌کند و امکان استفاده از شیشه گوریلا گلس را فراهم می‌سازد.

ظاهرا تا استفاده از این فناوری در گوشی‌های تاشدنی زمان زیادی باقی مانده است. LG Chem می گوید که تولید انبوه این فناوری از سال 2022 امکان‌پذیر است و در سال 2023 تولید با ظرفیت کامل انجام می‌شود. این فناوری علاوه بر گوشی های هوشمند در لپ تاپ ها و تبلت‌ها نیز کارایی خواهد داشت. LG Chem می گوید که پیشنهاداتی از چند مشتری برای اجرای پروژه مشترک داشته است.

338286