پرسون گزارش می دهد؛

با این اپلیکیشن ها بهترین مترجم زبان را خواهید داشت

در حال حاضر تصور اینکه بدون گوشی هوشمند به سفر برویم بسیار دشوار است. زیرا ما از گوشی های هوشمند به عنوان یک GPS، دوربین و حتی راهی برای ارتباط با دیگران استفاده می کنیم. . در کشورهای خارجی، شما می توانید گوشی خود را برای ترجمه دیگر زبان ها به زبان خود استفاده کنید.
تصویر با این اپلیکیشن ها بهترین مترجم زبان را خواهید داشت

به گزارش سایت خبری پرسون، گاهی پیش می آید که به سفری می روید یا در موقعیتی قرار می گیرید که نیاز به یک مترجم سریع دارید تا بدون این که وقتتان تلف شود کلمه یا جمله مورد نظرتان را ترجمه کنید. در این موقعیت بهترین راه کار استفاده از برنامه های مترجم تلفن همراه میباشد. در ادامه چند نمونه از بهترین اپلیکیشن های مترجم را معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن Google translate

Google translate یکی از بهترین خدماتی است که گوگل ارائه کرده است. این اپلیکیشن مترجم اندروید علاوه بر اپلیکیشن دارای وبسایت نیز هست که میتوانید از آن در دسکتاپ نیز استفاده بکنید. Google Translate برای انواع سیستم عامل ها از جمله اندروید عرضه شده است. کاربرانی که به یک مترجم قوی نیاز دارند، می توانند به راحتی از امکانات این سرویس در گوشی اندرویدی خود استفاده کنند.

اGoogle translate علاوه بر ترجمه کلمات، دارای ویژگی های شگفت انگیز دیگری نیز است که به آن برتری خاصی می‌بخشد. از ویژگی های جالب این اپلیکیشن مترجم، میتوان به ترجمه عبارات و جملات، ترجمه با دوربین گوشی موبایل، ترجمه بیشتر زبان ها به یک دیگر و … اشاره کرد. اگر به ترجمه دقیق نیازمند هستید Google translate بهترین گزینه برای شماست.

اپلیکیشن Merriam-Webster Dictionary

دیکشنری انگلیسی به انگلیسی Merriam-Webster Dictionary برای آن دسته از افرادی مناسب است که اصلا دنبال ترجمه کلمات از انگلیسی به زبان فارسی یا دیگر زبان ها نباشد و بخواهند معادل کلمات انگلیسی مورد نظرشان را به همان زبان پیدا کنند! اپلیکیشن مترجم Merriam-Webster Dictionary هم اکنون یکی از بهترین دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی موجود برای موبایل است که به صورت رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده و قابل دانلود خواهد بود. البته این برنامه شامل خریدهای درون برنامه‌ای هم می‌شود.

اپلیکیشن Microsoft Translate

Microsoft Translate یکی از قدرتمند ترین اپلیکیشن های مترجم اندروید میباشد. شرکت سازنده این مترجم Microsoft میباشد که به این مترجم اعتبار می‌بخشد. این مترجم در ترجمه دقیق و کار آمد است.

Microsoft Translate یکی از بهترین جایگزین ها برای Google Translate میباشد. بیشتر ویژگی های Google translate را دارد (برای مثال پشتیبانی از بیشتر زبان های دنیا و ترجمه با استفاده دوربین گوشی). علاوه بر این ویژگی ها دارای یک ویژگی جذاب نیز میباشد به طوری که با اتصال دو دستگاه به یکدیگر و ترجمه به صورت زنده، به صورتی که شما با زبان مورد نظر خود تایپ کرده و به صورت زنده ترجمه شده آن را در زیر متن خواهید دید.

اپلیکیشن Dictionary.com

برنامه مترجم Dictionary.com هم یکی دیگر از دیکشنری های قدرتمند موجود برای دو سیستم عامل اندروید و iOS محسوب می‌شود که به صورت رایگان منتشر شده و کیفیت عملکرد عالی دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ترجمه انگلیسی به انگلیسی لغات مورد نظرتان را انجام دهید، بنابراین اگر به دنبال ترجمه انگلیسی به فارسی هستید، برنامه Dictionary.com چندان به درد شما نمی‌خورد.

اپلیکیشن Fast dic

Fastdic یک مترجم آفلاین برای ترجمه کلمات از فارسی به انگلیسی و برعکس میباشد. این مترجم دارای معنی ۲۰۰,۰۰۰ واژه و بیش از ۴ هزار نمونه جمله جهت درک بهتر مفهوم هر واژه در کنار هر ترجمه قرار داده شده است. با این مترجم اگر در برنامه ای هستید بدون خروج از آن به راحتی با کلیک بر ویجت شناور موجود در صفحه آن را ترجمه کنید.

تمامی امکانات Fastdic بدون نیاز به اینترنت و به صورت آفلاین در دسترس شما می‌باشد. این مترجم دارای ویژگی ترجمه متون نیز میباشد که به Google Translate متصل میباشد و به همین دلیل این ویژگی آن آنلاین میباشد.

اپلیکیشن Arcus Dictionary

مترجم Arcus Dictionary یک مترجم سریع با بیش از 185000 کلمه است که تنها برای اندروید عرضه شده است. رابط کاربری ساده و سریعی را دارد و در ترجمه کلمات فارسی به انگلیسی بسیار کار آمد عمل میکند. این مترجم دارای دو نسخه رایگان و پرو (پولی) است. البته شما میتوانید به راحتی آن را به صورت رایگان از وبسایت های ایرانی دریافت بکنید.

این مترجم اندروید آفلاین است. تنها هنگام اولین ورود به اینترنت نیاز دارید. از ویژگی اصلی این مترجم میتوان به کم حجم بودن آن است که حجم آن تنها 7 مگابایت است.

اپلیکیشن iTranslate

مترجم iTranslate یک مترجم صوتی و متنی میباشد که برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است. این مترجم از 100 زبان مختلف دنیا پشتیبانی میکند. این مترجم دارای ویژگی ترجمه متن به متن، ترجمه متن به صوت میباشد. ویژگی ترجمه متن به صوت، این مترجم را از سایر مترجم ها متفاوت کرده است.

این مترجم اندروید دارای ویژگی های بسیاری مانند ترجمه با بیش از 100 زبان مختلف جهان به یکدیگر از جمله زبان شیرین فارسی است. همچنین ترجمه آفلاین نیز دارد.

اپلیکیشن Oxford Dictionary

دیکشنری آکسفورد یا همان Oxford Dictionary هم یکی دیگر از بهترین برنامه های مترجم موجود برای دو سیستم عامل اندروید و iOS محسوب می‌شود که طبیعتا از ترجمه انگلیسی به فارسی پشتیبانی نخواهد کرد و فقط قابلیت ترجمه انگلیسی به انگلیسی را ارائه می‌کند. این اپلیکیشن به صورت رایگان منتشر شده و فیدبک کاربرانش در گوگل پلی و اپ استور به وضوح نشان دهنده کیفیت آن خواهد بود. اگر به نبال یک برنامه مترجم یا دیکشنری انگلیسی به انگلیسی قدرتمند هستید، شک نکنید که Oxford Dictionary یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

اپلیکیشن TripLingo

این مترجم علاوه بر ویژگی ترجمه دارای ویژگی های جذاب دیگری نیز است به همین دلیل به آن ابزار و مترجم نیز میگوند. در واقع ترجمه یکی از ویژگی های جذاب این اپلیکیشن میباشد. این ابزار شما را با فرهنگ کشور های دیگر نیز آشنا میکند. برای مثال زمانی که به یک سفر خارج کشور رفته باشید اما اطلاعات کافی درمورد فرهنگ آن کشور ندارید میتوانید از این اپلیکیشن استفاده بکنید.

در وبسایت این اپلیکیشن به آن عنوان ابزار را داده اند. از ویژگی های این ابزار راهنمای فرهنگ، ترجمه گفتار و متن، با استفاده از این مترجم اندروید به راحتی به زبان های دیگر ترجمه کنید و صحبت کنید. علاوه بر این ویژگی ها دارای یک ویژگی جالب است که با استفاده از آن میتوانید پول سایر کشور ها را به یکدیگر تبدیل کنید.

کدام مترجم اندروید از همه دقیق تر میباشد ؟

با معرفی این مترجم ها شما میتوانید متناسب با سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. اما قطعا کفیت ترجمه توسط هر یک از آنها از دیگری متفاوت است. حالا این سوال پیش میاد که ترجمه کدام یکی از دیگری دقیق تر است؟

من چند بار جستجو کردم تا متوجه شوم که کدام یک در ترجمه بهتر عمل می کند. من شخصا با توجه به تجربه خودم google translate را پیشنهاد می کنم . اما بعد از چندین دفعه جستجو به این نتیجه رسیدم که مترجم اندروید itranslate بهترین ترجمه را ارائه می کند. اما google translate ویژگی هایی دارد که به آن برتری می بخشد در هر صورت انتخاب مترجم اندروید به سلیقه شما بستگی دارد.

338048