تعویق آیین تحلیف منتخبان شورای ششم شهر یاسوج

آیین تحلیف منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با یک ماه تاخیر که قرار بود امروز (سه شنبه ) برگزار شود ، به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو و به تعویق افتاد.
تصویر تعویق آیین تحلیف منتخبان شورای ششم شهر یاسوج

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، آیین تحلیف اعضای شورا در شهرهای یاسوج، سی سخت و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد مردادماه و همزمان با کشور برگزار نشد و دلیل این اتفاق و تاخیر نیز یک خلا در قانون بود.

در واقع آنگونه که دبیر اجرایی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان گفته بود: در بندی از قانون انتخابات شوراها آمده در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر دیگر نیازی به نظر هیات عالی نظارت نیست اما در پایان این قانون آمده که موارد فوق الذکر، نافی این اختیارات هیات عالی نظارت کشور نیست.

بنابراین هیات عالی نظارت بر اساس این بند مجدد اعلام و اعمال نظر کرده است و بر اساس نظر مراجع ذیصلاح ۲۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد را رد صلاحیت کرد.
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از این ۲۳ نفر هم اکنون ۲ نفر منتخب شهر یاسوج یک نفر منتخب شهر سی سخت و یک نفر نیز منتخب شهر دهدشت شدند.

شکرالله امامی تصریح کرد: وزارت کشور به این۲۳ نفر کد انتخاباتی داده بود و در انتخابات شرکت و رقابت کرده اند و هم اکنون چهار نفر از این ۲۳ نفر نیز انتخاب شده اند.
به گفته امامی ین اختلاف نظر بین هیات عالی نظارت و وزارت کشور قبل از انتخابات رفع نشد و تاکنون ادامه داشت، پس از انتخابات چهار نفر رای آوردند و انتخاب شدند اما اعلام شد که رد صلاحیت هستند.

امامی تاکید کرد: این مساله باعث شده که نتوانیم در موعد مقرر مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی سه شهر استان کهگیلویه و بویراحمد(یاسوج، دهدشت و سی سخت) را برگزار کنیم.
روز گذشته فرمانداری شهرستان بویراحمد اعلام کرد که آیین تحلیف پنج عضو از هفت عضو شورای شهر یاسوج صبح امروز (سه شنبه برگزار) می شود .

با این حال امروز صبح ۲ نفر از منتخبان شورای ششم شهر یاسوج در اعتراض به بلاتکلیفی ۲ منتخب دیگر جلسه را ترک کردند و همین هم باعث شد جلسه با حضور سه عضو رسمیت پیدا نکند و لغو شود.

منبع: ایرنا

338001