پس از ۶ سال؛

بانک صادرات ایران موفق شد بین سهامداران سود تقسیم کند

صیدی اظهار داشت: بانک با تلاش همه همکاران ٨.٥ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را طی ٣.٥ سال جبران کرد و موفق شد بعد از شش سال سود بین سهامداران تقسیم کند.
تصویر بانک صادرات ایران موفق شد بین سهامداران سود تقسیم کند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌اله صیدی در آیین بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس این بانک که با حضور عزت‌اله اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مشتریان و کارآفرینان برتر کشور، مدیران عامل اسبق و مدیران ارشد بانک صادرات ایران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: این تسهیلات به تامین مواد اولیه تا کالای نهایی، حمل و نقل، پخش، تامین و تدارکات، صنایع غذایی، آبزیان، کشاورزی و بخش‌های مرتبط پرداخت شده است. ٢٠ درصد تسهیلات به بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی اختصاص یافته که طلب بانک از دولت به حساب می‌آید که به شکل خرید تضمینی گندم، ساخت مسکن روستایی و مواردی از این دست تخصیص یافته و به نوعی موجب تحریک تقاضای کل شده که در قالب خدمت به مردم تعریف شده است. پرداخت جهت حمایت از سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و همچنین حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، اجرای طرح‌های عمرانی مانند سد سازی، بزرگراه‌ها و طرح‌های آب‌رسانی در استان‌های مختلف مشمول ماده ٥٦ قانون بودجه نیز از جمله این تسهیلات هستند که کار مردم را آسان می‌کند و در راستای خدمت به مردم توسط بانک صادرات ایران پرداخت شده است.

صیدی اظهار کرد: بیش از ١٠ درصد از این تسهیلات تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه است که سودی برای بانک از محل آنها مترتب نیست و برای وام ازدواج، ودیعه مسکن و سایر نیازهای ضروری پرداخت و همچنان موجب افزایش تقاضای کل می‌شود. توزیع تسهیلات بانک صادرات ایران همه اقشار مردم را از وام‌های خرد تا صنایع بزرگ در برمی‌گیرد و در این میان نیازهای بازنشستگان نیز در قالب همکاری که با صندوق بازنشستگی کشوری و تولیدکنندگان بزرگ ایجاد شده، دنبال می‌شود.

وی با بیان این که بانک صادرات ایران به بیش از ٢٠ میلیون مشتری فعال با بیش از ٣٠ میلیون حساب بانکی فعال خدمت ارائه می‌دهد، گفت: بانک صادرات ایران افتخار دارد که از این طریق در خدمت اقتصاد و مردم کشور باشد و در خلق بخشی از تولید ناخالص داخلی کشور نقش موثر ایفا کند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با یادآوری اینکه در ادبیات سازمانی و مدیریت استراتژیک، چهار گروه بزرگ از ذی‌نفعان برای هر سازمان اهمیت ویژه دارند، اظهار کرد: در بانک صادرات ایران پنج گروه مشتریان، کارکنان، سهامداران، نهادهای مدنی و بازنشستگان جایگاه ویژه دارند.

وی افزود: بدون مشتریان فلسفه وجودی سازمان زیر سوال خواهد رفت و در بانک صادرات ایران به عنوان یک شریک راهبردی کوشش شده تا کارکنان پر تلاش بانک به مشتریان و کارآفرینان که در عرصه اقتصادی تلاش و مبارزه می‌کنند، خدمات ارائه دهند. بانک صادرات ایران در سراسر کشور بیش از ٢٠ هزار مشتری ١٠ ستاره دارد. همچنین دغدغه تمامی مدیران و کارکنان بانک ارائه خدمات با کیفیت و سریع به مردم است.

صیدی در ادامه جایگاه سهامداران بانک و حمایت‌های آنها را خاطرنشان کرد و افزود: بانک با تلاش همه همکاران ٨.٥ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را طی ٣.٥ سال جبران کرد و موفق شد بعد از شش سال سود بین سهامداران تقسیم کند.

وی گفت: سود غیرعملیاتی استمرار و کیفیت ندارد اما موفقیت در کسب سود عملیاتی موجب بالندگی و بقای بانک خواهد شد.

وی حمایت مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضایل ملت را مایه دلگرمی برای خدمت بیشتر به مردم دانست و بازنشستگان بانک صادرات ایران را ثروت اصلی بانک توصیف کرد.

صیدی با بیان اینکه افتخار بانک صادرات ایران در این هفتاد سال این است که به شعار «بانک صادرات ایران در خدمت مردم»، پایبند بوده است، گفت: گاهی نوآوری در پایبندی به سنت است. ما به سنت‌ها وفادار مانده‌ایم اما سعی کرده‌ایم کارهای نوآورانه نیز انجام دهیم.

وی افزود: برنامه بانک صادرات ایران این است که با طرح‌های نوآورانه ارائه تسهیلات به چرخه تولید را بهبود ببخشیم و با وجود تولیدکننده‌ها و کارآفرینان بزرگ باید نقدینگی و اعتبار را به سمت تولید هدایت کرده و در ادامه این مسیرف تولید ناخالص داخلی را به ١٠٠٠ میلیارد تومان برسانیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به تسهیلات خرد پرداخت شده توسط بانک، افزود: تلاش شده تا مردم برای دریافت این وام‌ها به شعب مراجعه نکنند. رشد زیادی در زمینه فناوری اطلاعات در بانک صادرات ایران رقم خورده و کیف پول، همراه بانک و اپلیکیشن صاپ نیز در همین مسیر در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

وی ارائه و ارتقای سامانه شمس (شعبه مجازی سپهر) و «صاپ» را مورد توجه قرار داد و افزود: روند ارتقای صاپ تا بهمن ماه سال جاری دنبال خواهد شد تا سوپر اپلیکیشن صاپ برای ارائه خدمات متنوع ارائه شود. همچنین همزمان با میلاد مبارک امیرالمومنین علیه‌السلام، شعب جدید بانک با خدمات متفاوت راه‌اندازی خواهند شد.

صیدی با اشاره به رونمایی از والا کارت بانک صادرات ایرا ن برای مشتریان بزرگ بانک، اظهار کرد: امروز از طریق سامانه شمس و نسخه بهینه شده صاپ، امکان تقاضا و دریافت تسهیلات فراهم شده که به دلیل الزام بانک مرکزی، مشتری باید حداقل یکبار برای احراز هویت به شعبه مراجعه کند و با توجه به اقدامات صورت ‌گرفته، پرداخت تسهیلات مختلف و احراز هویت در یک زمان انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: این مسیر برای نقش آفرینی در توسعه کشور و اشتغال با جدیت دنبال خواهد شد. چراکه نهایت همه تلاش‌ها باید به اشتغال ختم شود و اشتغال نیز از مسیر تولید و کارآفرینی تحقق می‌یابد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با گرامیداشت مؤسس و مدیران پیشین بانک صادرات ایران، شهدای بانک در جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و ایثارگران بانک، از زحمات همه کارکنان و مدیران گذشته و حال بانک طی هفتاد سال فعالیت قدردانی و تجلیل کرد.

نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم از بانک هفتاد ساله صادرات ایران انتظار خدمات متفاوت و ویژه دارند، به تبعات تاثیر تورم، تنگناهای بین‌المللی و از بین رفتن فروش اعتباری در اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: بانک صادرات ایران با توجه به شرایط اقتصادی کشور طرح‌ها و راهکارهای نوینی ارائه داده تا به رفع این مشکلات کمک کند.

امیر یوسفیان عملیاتی کردن طرح اعتبار در حساب جاری بعد از ٤٠ سال در بانک صادرات ایران در قالب عقد خرید دین را مورد اشاره قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران در قالب عقد خرید دین بیش از ٣٦٢ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه ٧٠ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد شده، از ارائه طرح کارا توسط بانک صادرات ایران برای پرداخت تسهیلات ٢٠ میلیارد ریالی با نرخ کارمزد ٧ درصد به این بنگاه‌ها خبر داد و گفت: بازپرداخت این تسهیلات ٢٤ ماهه است که برای تامین سرمایه در گردش و سرمایه‌ ثابت این بنگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون سهولت ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان بانک را مورد تاکید قرار داد و افزود: بیش از ٩٦ درصد خدمات بانک صادرات ایران به صورت الکترونیکی و خارج از شعبه انجام می‌شود.

رضا گودرزی افزود: برای برخی خدمات مالی نیز در قالب سامانه شمس تمهیداتی در نظر گرفته شده است که درخواست و اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، وام اقشار ویژه، وام مشاغل خانگی کمیته امداد و بهزیستی، وام مسکن روستایی، کارت اعتباری همیاران سپهر، تسهیلات طرح ٦٧، طرح اعتباری سپهر، طرح نسیم، مرابحه اقساطی و مرابحه بدون واریز قسط، از جمله قابلیت‌های جدید این سامانه است.

وی همچنین صدور غیر حضوری کارت، فعال‌سازی سپهرکارت، بستن حساب‌های مازاد، درخواست درگاه پرداخت اینترنتی و بازپرداخت اقساط تسهیلات را از دیگر قابلیت‌های جدید این سامانه عنوان کرد و افزود: تعداد درخواست‌ خدمات مشتریان این سامانه از ١٣ هزار تقاضا در مهر سال ٩٩ به ٢٢٨ هزار درخواست در شهریور سال ١٤٠٠ افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ فناوری صاد نیز در این مراسم گفت: برای عملیاتی شدن طرح تحول دیجیتال در بانک صادرات ایران، مجموعه‌ای از ٣٧ پروژه مهم و جدی در دستور کار قرار گرفته که طی ٤ سال آینده با همکاری بانک و شرکت‌های گروه هلدینگ عملیاتی و اهداف بانک دیجیتال محقق شده و برنامه‌های تدوین شده برای ایجاد یک بانک تمام دیجیتال با جدیت دنبال خواهد شد.

صادق فرامرزی گفت: صاپ پلاس در مسیر سوپر اپلیکیشن شدن نرم افزار صاپ در دست اجرا است. احراز هویت و امضای دیجیتال به صورت کامل به این نرم افزار اضافه شده و هدف این است که بانکداری داده‌محور را به زودی در بانک صادرات ایران ایجاد کنیم.

در این مراسم همچنین سید شهاب‌الدین حسینی هاشمی، مدیرعامل اسبق بانک صادرات ایران ضمن تبریک ٧٠ سالگی بانک بزرگ، موفق و مردمی صادرات ایران، گفت: برای همه همکاران و بازنشستگان بانک آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. جا دارد در این روز عزیز از زحمات مرحوم مفرح که واقعا برای بانک زحمات زیادی کشیدند تشکر کنم. از تلاش همه همکاران از گذشته تاکنون قدردانی می‌کنم شعار در خدمت مردم بودن را تحقق بخشیدند. جمله حق با مشتری‌است هم همیشه پشت سر کارکنان بانک از گذشته تا امروز درخشیده و عامل اصلی موفقیت این بانک در سال‌های متمادی بوده‌ است.

محمدرضا پیشرو، دیگر مدیرعامل اسبق بانک نیز با تبریک ٧٠ سالگی بانک،گفت: جایگاه کنونی بانک صادرات ایران مرهون تلاش و فعالیت همه همکاران در همه ادوار گذشته و حال است. از زمانی که آقای صیدی و هیئت مدیره فعلی روی کار آمد وضعیت بانک صادرات رو به بهبود رفت و از شرایط زیان انباشته هنگفت طی حدود سه سال، امروز توانسته با درایت و هوشمندی و کمک همه مدیران و کارکنان به سوددهی دست یابد.

اسماعیل للـه‌گانی، دیگر مدیرعامل بانک در سال‌های گذشته نیز با تبریک ٧٠ سالگی بانک، از مدیران بانک صادرات ایران تشکر کرد و یاد و خاطره همه عزیزانی که در این مجموعه تلاش کردند را گرامی داشت.

محمد باقری شکوه، از مدیران پیشین بانک نیز در این مراسم با تبریک هفتادمین سالگرد تأسیس بانک، از حجت‌اله صیدی بابت ارتقای شاخص‌های بانک صادرات ایران تشکر کرد و افزود: ایشان از زمان حضور بانک را در مسیر توسعه و جهش قرار داد. من اعتقاد دارم دلیل موفقیت و پیشرفت بانک در سال‌های مختلف این بود که شعار «در خدمت مردم» بودن، واقعی بوده و همه کارکنان به آن پایبند هستند.

در پایان این مراسم از سه مدیر استانی، شهریار خلیلی اردلی رئیس شعبه مستقل مرکزی (کد٣٠٤٦)، علیرضا عزیزالهی مدیر بانک صادرات استان خوزستان، محمدرضا غنی‌پور مدیر بانک صادرات استان بوشهر، سه رئیس حوزه، حسین زینلی درگیری، رئیس حوزه یک استان هرمزگان، اسداله برزنونی رئیس شعبه ممتاز نیشابور، حسین نصودی رئیس حوزه سه منطقه شمال تهران و سه رئیس شعبه شامل امین فرخانی رئیس شعبه فولاد مبارکه استان اصفهان، محمد فتاحی رئیس شعبه وحیدیه استان البرز و رامین اکبری باویلی رئیس شعبه هفده شهریور استان آذربایجان‌شرقی، که رتبه برتر در جذب منابع را کسب کردند، با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

337820

سازمان آگهی های پرسون