کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

گرماب؛ خنک ترین نقطه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، با بیان اینکه گرماب از توابع شهرستان خدابنده در طی ۲۴ ساعت گذشته به عنوان خنکترین نقطه این استان به ثبت رسید گفت: میزان دمای ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر برای آن به ثبت رسید.
تصویر گرماب؛ خنک ترین نقطه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، حسین سلطانی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: طی مدت یاد شده زرین رود از توابع شهرستان خدابنده و همچنین ماهنشان با میزان دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان گزارش شدند.

وی با بیان اینکه دمای فعلی زنجان (مرکز استان) ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد، اظهار داشت: طی امروز و فردا /دوشنبه و سه شنبه/ میزان دمای هوای این استان بین ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت اما مجدد طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوا خنک خواهد بود.

سلطانی، با بیان اینکه امروز /دوشنبه ۱۵ شهریور ماه جاری/ آسمان زنجان در اغلب مناطق صاف خواهد بود و فقط آسمان شهرستان طارم قسمتی ابری و ارتفاعات آن نیز مه آلود است و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، وزش باد نسبتا شدید را در سطح این استان به ویژه مناطق غربی استان شاهد خواهیم بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

337612