علت سرگردانی مسافران تهران- نجف در فرودگاه

یک مقام مسئول گفت: تصمیم ناگهانی عراق مبنی بر عدم صدور روادید برای مسافران شرکت هواپیمایی العراقیه، باعث سرگردانی مسافران پرواز شبِ گذشته تهران- نجف در فرودگاه امام خمینی شد.

تصویر علت سرگردانی مسافران تهران- نجف در فرودگاه

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد صالحی، مدیر کل ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل فرودگاه امام خمینی(ره) درباره سرگردانی مسافرانِ پرواز تهران- نجف شرکت العراقیه از فرودگاه امام خمینی، افزود: به علت تصمیم ناگهانی کشور عراق مبنی بر عدم صدور روادید در فرودگاه‌های عراق و عدم اطلاع رسانی به موقع شرکت هواپیمایی العراقیه، مسافرانِ این پرواز شب گذشته در فرودگاه سرگردان شدند.

وی درباره جزییات این اتفاق، گفت: شب گذشته (یکشنبه) سیزدهم شهریور، ساعت ۲۱:۳۰ مسافران پس از حضور در مقابل کانتر پذیرش با ممانعت ایرلاین عراقی برای سوار شدن به هواپیما مواجه شوند که موجب ناراحتی و عصبانیت مسافرین شد.

مدیر کل ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل فرودگاه امام خمینی(ره) ادامه داد: تعدادی از مسافرین نسبت به تخریب صفحه محافظ کانترهای پذیرش اقدام کردند و کشیک مدیریت ترمینال ضمن آرام کردن مسافرین این فراد را به هتل فرودگاه مشایعت کرد.

وی گفت: اکنون مشکل مسافرین از طریق سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری است که تا این لحظه کشور عراق از اعطاء روادید خودداری کرده است.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، عراق دیگر روادید انفرادی صادر نمی‌کند و صدور روادید در فرودگاه‌های کشور عراق نیز منتفی است.

مدیرکل ارتباطات، اطلاع رسانی و اموربین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی، گفت: موضوع تخریب اموال عمومی نیز از طریق مراجع قضایی و انتظامی در حال پیگیری است.

سازمان هواپیمایی کشوری ۲۷ مردادماه اعلام کرد مسافران به مقصد عراق حتما روادید خود را در ایران اخذ کنند و در صورتی که از صحت روادید صادر شده اطلاع داشتند، بلیت مقصد را تهیه کنند.

آن زمان اعلام شد که عراق فقط با خرید بلیت از شرکت هواپیمایی «العراقیه» در فرودگاه شهرهای عراق برگه اجازه ورود می‌دهد و خرید بلیت از بقیه شرکت‌های هواپیمایی به معنای اخذ روادید در فرودگاه بغداد و نجف نیست.

منبع: ایرنا

337450