انتقاد از عدم پرداخت حقوق پاکبانان

انتقاد دو عضو شورای شهر نسبت به عدم پرداخت حقوق کارگران بخش رفت و روب و پرسنل برج میلاد.
تصویر انتقاد از عدم پرداخت حقوق پاکبانان

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز پس از ابلاغ رسمی حکم او به عنوان شهردار تهران در صحن شورا حضور یافت. در این جلسه از تلاش های علیرضا جاوید به عنوان سرپرست تقدیر و تشکر شد و مهدی چمران ابراز امیدواری کرد در شهرداری همچنان از خدمات وی استفاده شود. اعضای شورای شهر پس از استماع گزارش شهردار تهران، توضحات و تذکراتی را ارائه دادند.

احمد صادقی، دیگر عضو شورا به مسله کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: دیروز خبری شنیدم و یکی از کارگر‌های رفت و روب با رادیو تماس گرفت و گفت ۱۳ روز از ماه گذشته و حقوق‌شان پرداخت نشده و بررسی کردیم و متوجه صحت آن شدیم. در گذشته ۷۰ درصد علی الحساب را به پیمانکاران می‌دادند جهت پرداخت حقوق کارگران و بعد منتظر صدور صورت وضعیت می‌شدند و بعد با پیمانکاران تسویه می‌کردند. ولی اخیرا بخش نامه‌ای ابلاغ شده که پرداخت هزینه به پیمانکاران منوط به تایید صورت وضعیت است.

صادقی افزود: از آقای زاکانی و آقای امامی می‌خواهم نسبت به اصلاح این وضعیت و پرداخت حقوق کارگران اقدامات لازم را داشته باشند، چرا که حقوق یک کارگر رفت و روب که از نصف شب تا صبح زحمت می‌کشند و جزو کم در آمد‌ترین افراد جامعه هستند، خیلی بد است که به موقع پرداخت نشود و درخواست من این است که حقوق کارگران قبل از کارمندان شهرداری پرداخت شود.

مهدی عباسی نیز در تذکر خود به مساله پرداخت نشدن حقوق پرسنل برج میلاد اشاره کرد و گفت: حقوق ۳۰۰ نفر از پرسنل برج میلاد تهران بیش از سه ماه است که پرداخت نشده و باید نسبت به این مساله اقدام عاجل انجام شود.

در ادامه جلسه امروز، انتخاب یک نفر از اعضای شورای شهر تهران جهت عضویت در هیات حل اختلاف موضوع ماده ۳۸ آیین نامه معاملات شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت و احمد صادقی با ۱۷ رای موافق به عضویت این کمیسیون در آمد.

در ادامه انتخاب یک نفر از اعضای شورای شهر تهران جهت عضویت در هریک از شعبه‌های اول و دوم کمیسون ماده ۷۷ قانون شهرداری در دستور قرار گرفت و حبیب کاشانی با ۱۸ رای و ناصر امانی با ۱۷ رای به عضویت این شعب درآمدند.

همچنین در دستور سوم جلسه امروز، انتخاب دو نفر از اعضای شورای شهر جهت عضویت در هیات بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه موضوع ماده ۲۴ قانون خدمت وظیفه عمومی بررسی و آقای علوی و خانم معدنی‌پور به عضویت در این هیات درآمدند.

مهدی چمران که روز گذشته اخباری مبنی بر احتمال ابتلای او به کرونا منتشر شده بود، در میانه های جلسه امروز صحن شورا را ترک کرد. همچنین نرجس سلیمانی، برای دومین جلسه متوالی غایب بود.

منبع: ایلنا

337372