«شانگ چی و افسانه ده حلقه» در گیشه طوفان بپا کرد

در دوران کرونا فیلم ابرقهرمانی «شانگ چی و افسانه ده حلقه» شروعی خوبی در گیشه آمریکا داشت.
تصویر «شانگ چی و افسانه ده حلقه» در گیشه طوفان بپا کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه از دنیای سینمایی مارول کار خود را با پیش نمایش ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری آغاز کرد که پس از درآمد ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فیلم بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون، دومین پیش نمایش پرفروش در دوران کرونا است

. میزان فروش اولیه این فیلم ابرقهرمانی از فیلم‌های جدید و پرطرفداری چون سریع و خشن ۹ و یک مکان ساکت: بخش دوم که در پیش نمایش به ترتیب ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده بودند نیز پیشی گرفت.

پیش از این استقبال استثنایی پیش بینی می‌شد شانگ چی در اکران افتتاحیه بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلار بفروشد اما حالا ممکن است فروش آن در سه روز اول اکران از این مرز نیز عبور کند.

شانگ چی اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که با تمرکز بر یک قهرمان آسیایی و توسط یک تیم آسیایی ساخته می‌شود. دستین دنیل کرتون فیلمساز ژاپنی-آمریکایی کارگردانی این پروژه را برعهده داشته و دیوید کالاهام نویسنده چینی-آمریکایی زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ فیلمنامه آن را نوشته است.

میشل یئو (مالزیایی)، آکوافینا (چینی-آمریکایی)، تونی لیانگ (اهل هنگ کنگ)، فالا چن (چینی- آمریکایی) و فلورین مانتینو نیز از بازیگران این فیلم ابرقهرمانی هستند. این فیلم داستان یک استاد هنرهای رزمی به نام شانگ چی را روایت می‌کند که پس از پیوستن به سازمان اسرار آمیز ده حلقه با گذشته‌ای که تصور می‌کرد پشت سر گذاشته روبه‌رو می‌شود.

با وجود آن که شیوع ویروس کرونای نوع دلتا نگرانی‌هایی را در رابطه با میزان بلیت فروشی در سینماها ایجاد کرده است اما اکران اختصاصی شانگ چی می‌تواند به نفع سازندگان و سرمایه‌گذاران این فیلم تمام شود.

برخلاف فیلم قبلی دنیای سینمایی مارول یعنی بیوه سیاه که در دوران شیوع کرونا اکران شد، فیلم شانگ چی به مدت ۴۵ روز تنها روی پرده سینماها قابل تماشا خواهد بود. بیوه سیاه اما همزمان با اکران سینمایی روی سرویس پخش اینترنتی دیزنی پلاس نیز اکران شد و اگرچه توانست با ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش در سه روز اول اکران، رکورد بیشترین میزان فروش افتتاحیه در دوران کرونا را بشکند اما میزان فروش آن در هفته های بعد به طور قابل توجهی کاهش یافت در حالی که فیلم‌های دیگر چون مرد آبنباتی و مرد آزاد که از الگوی اکران همزمان سینمایی و دیجیتال تبعیت نکردند، در گیشه فراتر از انتظارها ظاهر شدند.

فیلم شانگ چی علاوه بر اکران انحصاری در سینماها، از امتیاز نقدهای مثبت نیز برخوردار است که می‌تواند به فروشش کمک کند؛ این فیلم در حال حاضر در سایت راتن تومیتوز امتیاز فوق العاده ۹۲ درصد را دارد.

337239