«درخت گردو» رقیب «دینامیت»

بعد از بازگشایی سینما ها و با با آغاز اکران فیلم ها، فیلم سینمایی«دینامیت» در گیشه پیشتاز فروش است اما با اختلاف کم «درخت گردو» هم خوب می‌فروشد.
تصویر «درخت گردو» رقیب «دینامیت»

به گزارش سایت خبری پرسون، استقبال از فیلم‌های سینمایی در حال اکران هرچند در مقایسه با قبل از دوران کرونا قابل بیان نیست اما تجربه نشان داده در همین زمان همه‌گیری کووید هم وقتی فیلم جدید و خوبی اکران شده است مخاطبان سینما از آن استقبال کرده‌اند.

پس از گیشه خوب فیلم دینامیت به کارگردانی سیدمسعود اطیابی حالا فیلم تحسین شده درخت گردو هم با همه‌ی تلخی‌هایش طی یک هفته اکران مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

خورشید، تک خال و هفته‌ای یک بار آدم باش هم دیگر فیلم‌های مورد استقبال مخاطبان سینما است که توانسته‌اند در میان ۵ فیلم برتر پرفروش هفته جا خوش کنند.

اما طی هفته گذشته و بعد از بازگشایی سینما که به دلیل ایام سوگواری تعطیل بود فیلم سینمایی دینامیت با فروش ۹ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان همچنان و از آغاز زمان اکران در صدر گیشه جا خوش کرده است.

دینامیت به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان، با بازی پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مظلومی در سال ۱۳۹۸ تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که با نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه‌های متفاوت، چالش‌ها و مشکلاتی پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

دومین فیلم پرفروش این روزهای کرونا زده سینما خورشید به کارگردانی مجید مجیدی است که یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان فروش داشته است.

خورشید با بازی علی نصیریان، جواد عزتی، روح الله زمانی و طناز طباطبایی برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در این جشنواره جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کند.

روح الله زمانی بازیگر این فیلم توانست در جشنواره فیلم ونیز جایزه استعدادهای نوظهور این جشنواره را دریافت کند.

همچنین فیلم خورشید به عنوان نماینده ایران در جشنواره اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد و جزو ۱۵ فیلم برگزیده‌ این مراسم قرار گرفت.

خلاصه داستان این فیلم آمده است: علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.

فیلم سینمایی هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه حسینی سومین فیلم پرفروش این ایام سینما است که تا کنون یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان فروخته است.

این فیلم سینمایی با بازی پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، رعنا آزادی ور و ساغر قناعت از عید نوروز سال ۱۴۰۰ اکران خود را آغاز کرده است.

هفته‌ای یک بار آدم باش روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که بواسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می‌شود.

تک خال که از دیگر فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ که حالا به رکورد ۶ ماه نمایش در سینماها نزدیک می‌شود تا کنون ۹۷۶ میلیون تومان فروخته است و در رده چهارم فیلم های پرفروش این روزهای سینمای ایران قرار گرفته است.

این فیلم به کارگردانی مجید مافی و تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش با بازی پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلیخانی، یوسف تیموری و امیر کربلایی‌زاده در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است.

تک خال یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست...

اما پنجمین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۰ سینماهای سراسر کشور درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی است.

این فیلم برخلاف دیگر آثار درحال اکران سینما تنها طی یک هفته در سینماها نمایش داده شده است که با استقبال خوب (در شرایط کرونایی کشور) توانست ۲۰۵ میلیون تومان فروش کند و در رده پنجم پرفروش‌ها قرار گیرد.

در این فیلم پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی‌پور ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ به نمایش درآمد که توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد.

درخت گردو داستان بمباران شیمیایی سردشت است که در روستاهای غرب کشور روایت می‌شود.

اما ۵ فیلم پایین جدول پرفروش‌های سینما طی هفته گذشته نیز خون شد ساخته مسعود کیمیایی که بعد از ۱۲ هفته اکران ۱۹۵ میلیون تومان فروخته است و در رده ششم قرار گرفته است.

مدیترانه به کارگردانی هادی حاجتمند که بعد از ۵ هفته نمایش ۱۰۲ میلیون تومان گیشه داشته در رده هفتم پرفروش‌ها است.

لاله ساخته اسدالله نیک نژاد بعد از ۱۲ هفته اکران ۹۰ میلیون تومان فروش کرده و سیاه باز به کارگردانی حمید همتی نیز بعد از ۴ هفته نمایش نتوانست فروشی بهتر از ۶۸ میلیون تومان را تجربه کند و به ترتیب در رده هشتم و نهم قرار گرفته است.

گیسوم به کارگردانی نوید به‌تویی نیز با فروش ۸ میلیون تومان بعد از ۶ هفته در رده دهم پرفروش ها جا خوش کرده است.

337222