مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

هزار و ۴۳۰ پروژه توزیع برق به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از اجرایی شدن هزار و ۴۳۰ پروژه توزیع برق استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان خبر داد.
تصویر هزار و ۴۳۰ پروژه توزیع برق  به بهره‌برداری رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی، هوشمندسازی و قرائت از راه دور کنتور‌های مشترکان، مکانیزاسیون شبکه‌های توزیع، تأمین برق روستایی و روشنایی معابر شهری و روستایی را از جمله پروژه‌های شاخص مورد بهره برداری در زنجان عنوان کرد.

او با تأکید بر اینکه تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار در راستای جلوگیری از سرقت آن‌ها و اتلاف انرژی، از طرح‌های مهم توزیع برق است، افزود: تاکنون ۳ هزار کیلومتر از شبکه برق استان زنجان، از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که ۷۰ درصد شبکه توزیع استان زنجان را شامل می‌شود.

علیزاده بابیان اینکه از این میزان ۳۶۰ کیلومتر در ۵ ماه نخست امسال اجرایی شده‌است، گفت: ۳۳۵ کیلومتر از شبکه نیز، در حال تبدیل از سیم مسی به کابل خودنگهدار است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او از اجرایی شدن پروژه هوشمندسازی کنتور‌های صنعتی و کشاورزی استان زنجان خبرداد و افزود: پیک بار مصرف تابستان امسال با استفاده از مانیتورینگ و کنتور‌های هوشمند ادارات، بانکها، صنایع و کشاورزی، کنترل و پایش شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: امسال کنتور ۲ هزار و ۶۰ مشترک برق که اغلب نیز مشترکان کشاورزی بودند هوشمندسازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان هوشمند سازی ۲۴۲ کنتور مشترک بخش اداری، ۲۲۷ انشعاب برق بانک‌ها را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۴۰ نقطه از شبکه، به شکل هوشمند از طریق دیسپاچینگ و با استفاده از کلید‌های هوشمند نصب شده، مدیریت می‌شود.

علیزاده سهم شهرستان زنجان از این تعداد پروژه را ۵۰۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز عملیات اجرایی اصلاح شبکه‌های روستایی ۱۸۵ روستا خبر داد و گفت: این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

337030