سفیر ایران:

کشتی‌های حامل سوخت به زودی به دست لبنانی‌ها می‌رسد

سفیر ایران در لبنان اعلام کرد که کشتی های ایرانی حامل سوخت به زودی به دست ملت لبنان خواهد رسید و ایران به هیچ طرف منطقه ای یا بین اللملی اجازه نخواهد داد در برابر جمهوری اسلامی و تصمیماتش در حمایت از ملت های منطقه بایستد.
تصویر کشتی‌های حامل سوخت به زودی به دست لبنانی‌ها می‌رسد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان اعلام کرد که کشتی های ایرانی حامل سوخت به زودی به دست ملت لبنان خواهد رسید و ایران به هیچ طرف منطقه ای یا بین اللملی اجازه نخواهد داد در برابر جمهوری اسلامی و تصمیماتش در حمایت از ملت های منطقه بایستد.

محمد جلال فیروزنیا در گفت و گو با شبکه خبری المنار با بیان اینکه این کشتی ها به زودی به دست ملت لبنان خواهد رسید افزود: ما در کنار ملت های منطقه و علیه سیاست گرسنه نگه داشتن ملت ها هستیم، سیاستی که نه تنها علیه ملت لبنان بلکه علیه ملت های ایران، عراق و منطقه است.

وی افزود: این عملیات در چارچوب روابط برادرانه میان دو کشور و تجارت قانونی به شمار می رود و دلیلی برای دخالت هیچ طرفی وجود ندارد و آمریکایی ها و یا دیگران حق دخالت در این باره را ندارند.

به نوشته ایرنا، وی اظهارات آمریکایی ها مبنی بر تحریم نفتی ایران در این زمینه را غیرقانونی دانست و گفت آمریکایی ها حق ندارند در روابط بین ما (و لبنان) دخالت کنند. این موضوع به لبنان و ایران مربوط می شود و ربطی به آمریکایی ها ندارد.

سفیر ایران در بار چگونگی ورود کشتی های حامل سوخت ایران به لبنان نیز گفت که این موضوع به طرف لبنانی و دست اندرکاران لبنانی و برادران حزب الله و طرف های ذیربط مربوط می شود.

وی درباره حل مشکل برق لبنان نیز گفت که حل مشکل برق را به دولت لبنان در مراحل مختلف پیشنهاد داده ایم و ما در این زمینه دارای توانمندی هایی هستیم.

فیروزنیا همچنین با تجلیل از مقاومت گفت: ما افتخار می‌کنیم و بسیار خرسندیم که مقاومت بیش از هر زمان دیگری، قدرتمندتر شده است.

سفیر ایران افزود: مقاومت در زمینه تحکیم امنیت و ثبات در لبنان تلاش می کند و نقش برجسته و موثری در زمینه امنیت منطقه ای و مبارزه با تروریسم دارد.

وی درباره کمک های ایران نیز گفت: مهمترین کمک ها در زمنیه حمایت از مقاومت لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی بود و پس از جنگ ۳۳ روزه، ما برای بازسازی، در کنار مقاومت و ملت لبنان بودیم.

منبع:انتخاب

336791