بررسی عملکرد ورزشکاران ایرانی در روز نهم پارالمپیک

روز نهم از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برای ورزش ایران تا حدودی خلوت بود اما ورزشکاران کشورمان در سه رشته موفق به کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره شدند.
تصویر بررسی عملکرد ورزشکاران ایرانی در روز نهم پارالمپیک

به گزارش سایت خبری پرسون، مسابقات قایقرانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۱:۱۰ با رقابت قایقرانان در ماده پاراکانوی انفرادی ۲۰۰ متر کلاس VL۲ پیگیری شد.

اسلام جاهدی نماینده کشورمان در این مسابقه بود که در رقابت با قایقرانی از بلاروس، اسپانیا، مجارستان و پرتغال با حدنصاب ۱:۰۱.۳۹۵ عنوان چهارم گروهش را به خود اختصاص داد. به این ترتیب وی شانس صعود مستقیم به فینال را از دست داد و به نیمه نهایی رفت. همچنین بانوان قایقران در ماده کایاک انفرادی ۲۰۰ متر کلاس KL۳ رقابت کردند. شهلا بهروزی‌راد نماینده ایران در کنار قایقرانانی از استرالیا، آلمان، بریتانیا و سوئد پارو زد و در نهایت با رکورد ۵۴.۷۵۵ ثانیه به عنوان چهارمی گروهش رسید. به این ترتیب بهروزی راد هم مثل جاهدی به نیمه نهایی صعود کرد.

این دو ورزشکار ایران روز شنبه در مرحله نیمه نهایی رقابت می‌کنند.

نقره پرتاب دیسک برای اولاد

مهدی اولاد و نورمحمد آرخی در مرحله نهایی پرتاب دیسک F۱۱ پارالمپیک امروز پنجشنبه با هفت حریف دیگر خود به رقابت پرداختند. در پایان این مرحله، اولاد با پرتاب ۴۰ متر و ۶۰ سانتی متر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده، «الساندرو رودریگو» از برزیل با پرتاب ۴۳ متر و ۱۶ سانتیمتر قهرمان شد. عنوان سوم اهم به «تاپیا» از ایتالیا با ۳۹ متر و ۵۲ سانتیمتر رسید. آرخی در این ماده ششم شد.

نهمین طلا به نام زهرا نعمتی

زهرا نعمتی کماندار ایران در ریکرو انفرادی پارالمپیک توکیو با غلبه بر حریف ایتالیایی با نتیجه ۶ بر ۵ به عنوان قهرمانی رسید و نهمین مدال طلای ایران را کسب کرد. نعمتی پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم ۶ بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد.

پیروزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برابر کره جنوبی

تیم ملی بسکتبال با ویلچر که با چهار شکست مقابل استرالیا، آمریکا، بریتانیا و آلمان و تنها یک پیروزی مقابل الجزایر از راهیابی به جمع هشت تیم برتر مسابقات پارالمپیک بازمانده بود، امروز در مصاف با کره جنوبی با نتیجه ۶۴ بر ۵۴ پیروز شد و به مقام نهمی پارالمپیک رسید.

نقره علی پیروج برای پرتاب نیزه

در بازی‌های دوومیدانی ایران امروز دو نماینده دیگر هم داشت. علی اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه نتوانست به عنوانی بهتر از چهارمی دست یابد اما علی پیروج پرتابگر نیزه ایران یک مدال طلا برای کشورمان به ارمغان آورد. در این رقابت که از ساعت ۲۱ (به وقت محلی) در ورزشگاه المپیک توکیو آغاز شد، پیروج با پرتاب ۶۴ متر و ۳۰ سانتیمتر به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده پرتابگر بریتانیا با ۶۹ متر و ۵۲ سانتیمتر به عنوان قهرمانی رسید. ورزشکار اسپانیا هم با ۶۱ متر و ۱۳ سانتیمتر صاحب مدال برنز شد.

صعود والیبال نشسته به فینال

در ادامه رقابتهای والیبال نشسته شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک بعدازظهر امروز پنجشنبه تیم ایران به مصاف یکی از رقبای سنتی اش یعنی بوسنی رفت و با اقتدار این تیم را شکست داد.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران که به دنبال کسب یک قهرمانی دیگر هستند و رقیبان گذشته را هم با اقتدار شکست داده بودند، در دیدار برابر بوسنی هم همین روند را طی کردند و ۳ بر صفر حریف را شکست دادند و به فینال رفتند.

دیدار فینال این دوره از بازی‌ها روز شنبه (سیزدهم شهریور) بین تیم‌های روسیه و ایران برگزار خواهد شد. تیم‌های برزیل و بوسنی دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد.

تیم ایران والیبال نشسته ایران در هشت دوره حضور در پارالمپیک موفق به کسب ۶ مدال طلا و ۲ نقره شده است.

مدال‌آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:
* روح الله رستمی - پاراوزنه برداری
* وحید نوری - جودو
* محمدرضا خیرالله زاده - جودو
* امیر خسروانی - پرش طول
* مهدی اولاد - پرتاب وزنه
* هاشمیه متقیان - پرتاب نیزه
* ساره جوانمردی - تیراندازی با تپانچه
* سعید افروز - پرتاب نیزه
* زهرا نعمتی - تیروکمان- ریکرو انفرادی

مدال نقره:
* امان الله پاپی - پرتاب نیزه
* امیر جعفری - پاراوزنه برداری
* علیرضا مختاری - دوومیدانی - پرتاب وزنه
* حامد صلحی پور - پاراوزنه برداری
* منصور پورمیرزایی - پاراوزنه برداری
* رمضان بیابانی - تیروکمان - کامپوند
* مهدی اولاد - دوومیدانی - پرتاب دیسک
* علی پیروج - دوومیدانی - پرتاب نیزه

مدال برنز:
* سامان رضی - وزنه برداری

منبع: مهر

336753