ربات‌های "علی بابا" جایگزین پیک می شوند!

شرکت "علی بابا" قصد دارد ۱۰۰۰ ربات را برای تحویل کالا به کار بگیرد و آنها را جایگزین پیک‌های انسان کند.

تصویر ربات‌های "علی بابا" جایگزین پیک می شوند!

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از فیوچریسم، شرکت "علی بابا"(Alibaba) که غول فناوری و تجارت الکترونیک چین به شمار می‌رود، اخیرا از برنامه خود برای عرضه ۱۰۰۰ ربات مسئول تحویل کالا در سراسر کشور طی سال جاری خبر داده است. این کار، به کارگران انسان مسئول تحویل کالا ضربه می‌زند و ربات‌ها را جایگزین آنها می‌کند.

راه‌اندازی ربات مسئول تحویل کالا، به منظور مقابله با مشکلاتی مانند ترافیک، خطای انسانی و سایر مشکلات پیش‌بینی نشده صورت گرفته است. علی بابا، این روند را به صورت خودکار درمی‌آورد و به جای کارگران انسان که به نظر می‌رسد از آنها خسته شده است، ربات‌های خود را در محوطه دانشگاه و مجتمع‌های مسکونی آزمایش می‌کند.

در وبلاگ شرکت علی بابا نوشته شده است: ربات‌های علی بابا قادر خواهند بود که بدون انحراف یا توقف برای سیگار کشیدن، کار خود را انجام دهند.

علی بابا علاوه بر خودکارسازی روند کار، ادعاهای جسورانه‌ای در مورد آنچه که ربات‌ها می‌توانند انجام دهند، مطرح می‌کند.

در ادامه پست وبلاگ علی بابا آمده است: مرحله آخر مسیر میان تولیدکننده تا خریدار، می‌تواند پیک‌های انسان را به مشکل دچار کند. پیک‌های انسان می‌توانند هنگام تلاش برای پیدا کردن یک آپارتمان یا حرکت کردن در یک ملک مسکونی بزرگ گم شوند.

به گفته این شرکت، ربات‌ها در حالی که در پیاده‌روها و مسیرهای دوچرخه‌سواری حرکت می‌کنند، می‌توانند درک جامعی از محیط اطراف خود داشته باشند. علی بابا ادعا می‌کند که ربات‌ها می‌توانند مسیر حرکت انسان‌ها و وسایل نقلیه را در نظر بگیرند و حرکت آنها را بین پنج تا ۱۰ ثانیه و با ۹۹/۹۹۹۹ درصد دقت پیش‌بینی کنند.

اگرچه این آمار، مشکوک است اما نشان می‌دهد که علی بابا تا چه اندازه به آینده تحت سلطه ربات‌ها اطمینان دارد.

336370