پیکر روزنامه نگار مطرح در زادگاهش آرام گرفت

پیکر صولت فروتن، روزنامه‌نگار و سردبیر پرتال قوه قضاییه در قطعه مفاخر و نام‌آوران زادگاهش قوچان به خاک سپرده شد.
تصویر پیکر روزنامه نگار مطرح در زادگاهش آرام گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، پیکر صولت فروتن، روزنامه‌نگار و سردبیر پرتال قوه قضاییه که عصر شنبه، ششم شهریور ماه، به علت عارضه قلبی درگذشته بود، با انتقال به خراسان رضوی، امروز سه‌شنبه پس از تشییع توسط خانواده، دوستان و همکارانش در قطعه مفاخر و نام‌آوران زادگاهش قوچان به خاک سپرده شد.

وی سردبیر سابق نشریه قوه قضاییه و از روزنامه‌نگاران قدیمی بود. او با روزنامه‌های کیهان و جام جم و آتیه نیز همکاری کرده بود و سردبیر پرتال قوه قضاییه بوده است.

فروتن مرداد ماه امسال و کم‌تر از یک ماه قبل در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام برای روز خبرنگار چنین نوشته بود:

به دست‌هایم که نگاه می‌کنم؛ خالی است. و واژه‌ها دیگر در من نفس نمی‌کشند. مدت‌هاست در کار احیای کلمه‌ها و جمله‌ها هستم اما کار سخت است.

مرگ گلوی الفبا را گرفته است و درد، تیتر تکراری تمام گزارش‌های ما است. و روزنامه‌ها زیر شلاق آفتاب، کنار خیابان، شکنجه می‌شوند.

سایه‌های شما دیگر مدت‌هاست نمی‌افتد بر سر تیتر یک هیچ روزنامه‌ای. خبرها رفته‌اند کنار رفقای ناباب. رفته‌اند قاطی انواع سیگارهای پر مشتری، و چیپس، و پفک، و آب آناناس.

مردان روزنامه‌فروش فرتوتند و فقط بوی دود می‌دهند و هر روز بر تعداد خبرنگاران بی‌خبر و روزنامه‌نگاران بی‌روزنامه افزوده می‌شود.

به دست‌هایم که نگاه می‌کنم؛ خالی است. و واژه‌ها دیگر در من نفس نمی‌کشند. و با خود می‌گویم کاش، عشق در کلمه اول، عشق در تیتر یک، هیچگاه رخ نمی‌داد.

اما رخ داده است و من در رخدادها بزرگ شده‌ام. پیر شده‌ام. و مرده‌ام، شاید. و از من، تنها نامی محو و بزک کرده باقی است که تبریک گفتن هم دارد! دیروز در خبرها خواندم: خبرنگارانی از زحمات مسئولی تقدیر کرده‌اند!

مرگ گلوی خبرها را گرفته است و تمام روزنامه‌ها، چاپ شب شده‌اند! مبارک است.

همچنین از مرحوم فروتن مجموعه قطعات ادبی با عنوان «بیست و چهار ساعت شب» به چاپ رسیده و به یادگار مانده است.

336178